ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第7巻

Students’ Performance in Science in Three Selected Schools Using Lesson Study : A Pilot Study

https://doi.org/10.24727/00024787
https://doi.org/10.24727/00024787
5695f1ed-51c9-4820-90bd-6625417f6df4
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko07010.pdf ko07010.pdf (546.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Students’ Performance in Science in Three Selected Schools Using Lesson Study : A Pilot Study
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lesson study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students’performance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers’performance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 professional health
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024787
ID登録タイプ JaLC
著者 E, Laynesa

× E, Laynesa

en E, Laynesa

Search repository
A, Miraña

× A, Miraña

en A, Miraña

Search repository
E, Huerno

× E, Huerno

en E, Huerno

Search repository
M, Ruiz

× M, Ruiz

en M, Ruiz

Search repository
C, Nacario

× C, Nacario

en C, Nacario

Search repository
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Camarines Sur, Philippines
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Camarines Sur, Philippines
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Camarines Sur, Philippines
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Camarines Sur, Philippines
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Camarines Sur, Philippines
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The performance of students’ involvement in science, teacher’s performance and development of the professional health through Lesson Study in the Philippine secondary schools were studied. It made use of the process- lesson planning, classroom observations, post-lession conferences and feedback mechanisms on the delivery of Science lessons. The findings as to students’ performance, majority of the 240 students were able to explain and express their ideas critically and creatively about the lesson. There was a more active interaction among student to student and student to teacher. There was an 87.24% increase in the pre-post tests performance. As to teachers’ performance, there was an improved art of questioning skills, lesson planning and delivery that motivated the students to participate in class recitation and activities. Teachers’ evolution of feelings: hurt feelings at the start towards many suggestions and resistance to abide with the suggestions, partial acceptance and finally submission (acceptance) were manifested.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 7, p. 53-59, 発行日 2013
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 活動報告
記事種別(英)
言語 en
値 Activity Report
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:53:16.193735
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3