ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第8巻

フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察

https://doi.org/10.24727/00024790
https://doi.org/10.24727/00024790
cc009997-261b-42f3-b144-075c07f3a7ea
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko08005.pdf ko08005.pdf (352.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Students' Mathematical Difficulties in Philippines
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フィリピン
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 算数教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 つまずき
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 数と計算
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 図形
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024790
ID登録タイプ JaLC
著者 赤井, 秀行

× 赤井, 秀行

ja 赤井, 秀行

ja-Kana アカイ, ヒデユキ

Search repository
坂井, 武司

× 坂井, 武司

ja 坂井, 武司

ja-Kana サカイ, タケシ

Search repository
田村, 和之

× 田村, 和之

ja 田村, 和之

ja-Kana タムラ, カズユキ

Search repository
石坂, 広樹

× 石坂, 広樹

ja 石坂, 広樹

ja-Kana イシザカ, ヒロキ

Search repository
Akai, Hideyuki

× Akai, Hideyuki

en Akai, Hideyuki

Search repository
SAKAI, Takeshi

× SAKAI, Takeshi

en SAKAI, Takeshi

Search repository
TAMURA, Kazuyuki

× TAMURA, Kazuyuki

en TAMURA, Kazuyuki

Search repository
ISHIZAKA, Hiroki

× ISHIZAKA, Hiroki

en ISHIZAKA, Hiroki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース
所属
値 鳴門教育大学大学院自然系コース(数学)
所属
値 鳴門教育大学大学院現代教育課題総合コース
所属
値 鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース
所属(英)
言語 en
値 International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Mathematics Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Basic Human Science for Integrated Studies, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we present the result of our analysis on the mathematic test that was conducted in public schools of the Republic of Philippines. We focused on clarifying difficulties that students in Philippines are facing. At the same time, we tried to find hidden issues that are not so obvious from the cross sectional analysis. While the Philippines' new mathematics curriculum guideline-that is recently undergone huge educational reform for K to 12-enforces raising students' critical thinking and problem solving skills, we found that due to the formulated solving methods, students do not fully understand the concepts of, for example, "sizes of angles" and "largeness/smallness of fractions". It is, therefore, urgent to train teachers so that they can understand various problems students are facing and give appropriate advice to each of them. We hope this paper will be a stepping-stone for clarifying current educational situation and improving qualities of teachers and education for future through educational cooperation.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 8, p. 17-24, 発行日 2014-11-30
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:52:39.375540
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

赤井, 秀行, 坂井, 武司, 田村, 和之, 石坂, 広樹, Akai, Hideyuki, SAKAI, Takeshi, TAMURA, Kazuyuki, ISHIZAKA, Hiroki, 2014, フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 17–24 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3