| Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
| 公開日 |
2018-08-30 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
フィリピン算数教育における児童のつまずきに関する一考察 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on Students' Mathematical Difficulties in Philippines |
|
言語 |
en |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
フィリピン |
| キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
算数教育 |
| キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
つまずき |
| キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
数と計算 |
| キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
図形 |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24727/00024790 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 著者 |
赤井, 秀行
坂井, 武司
田村, 和之
石坂, 広樹
Akai, Hideyuki
SAKAI, Takeshi
TAMURA, Kazuyuki
ISHIZAKA, Hiroki
|
| 所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース |
| 所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院自然系コース(数学) |
| 所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院現代教育課題総合コース |
| 所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学大学院学校教育研究科教科・領域教育専攻国際教育コース |
| 所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education |
| 所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Department of Mathematics Education, Naruto University of Education |
| 所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Basic Human Science for Integrated Studies, Naruto University of Education |
| 所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
International Education Course, Education for Specialized Subject Matter and Field, Graduate School of Naruto University of Education |
| 抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In this paper, we present the result of our analysis on the mathematic test that was conducted in public schools of the Republic of Philippines. We focused on clarifying difficulties that students in Philippines are facing. At the same time, we tried to find hidden issues that are not so obvious from the cross sectional analysis. While the Philippines' new mathematics curriculum guideline-that is recently undergone huge educational reform for K to 12-enforces raising students' critical thinking and problem solving skills, we found that due to the formulated solving methods, students do not fully understand the concepts of, for example, "sizes of angles" and "largeness/smallness of fractions". It is, therefore, urgent to train teachers so that they can understand various problems students are facing and give appropriate advice to each of them. We hope this paper will be a stepping-stone for clarifying current educational situation and improving qualities of teachers and education for future through educational cooperation. |
|
言語 |
en |
| 書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation
巻 8,
p. 17-24,
発行日 2014-11-30
|
| 出版者 |
|
|
出版者 |
鳴門教育大学教員教育国際協力センター |
|
言語 |
ja |
| 出版者(別表記) |
|
|
出版者 |
International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education |
|
言語 |
en |
| ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1881-0799 |
| 書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12234503 |
| 著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| 記事種別(日) |
|
|
値 |
研究ノート |
| 記事種別(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Study Note |
| 本文の有無 |
|
|
値 |
本文あり |