ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第31巻

土曜日授業への参加と子ども観の関係

https://doi.org/10.24727/00025381
https://doi.org/10.24727/00025381
a602b131-f319-4976-bd42-1c67e27354f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga31012.pdf ga31012.pdf (558.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-31
タイトル
タイトル 土曜日授業への参加と子ども観の関係
言語 ja
タイトル
タイトル The Effects of Participation in Saturday Classes at Elementary School on Faculty of Education Students’ Views of Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 土曜日授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 子ども観
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Saturday classes at elementary school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Views of children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00025381
ID登録タイプ JaLC
著者 湯地, 宏樹

× 湯地, 宏樹

ja 湯地, 宏樹

ja-Kana ユジ, ヒロキ

Search repository
阪根, 健二

× 阪根, 健二

ja 阪根, 健二

ja-Kana サカネ, ケンジ

Search repository
YUJI, Hiroki

× YUJI, Hiroki

en YUJI, Hiroki

Search repository
SAKANE, Kenji

× SAKANE, Kenji

en SAKANE, Kenji

Search repository
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,大学生及び大学院生を対象に質問紙調査をすることによって,土曜日授業への参加と子ども観との関係を明らかにすることを目的としている。質問紙調査の結果から,学生自身が企画した土曜日授業について,児童の「興味関心」「知識・技能」「思考・判断・表現」を促していたと肯定的に評価していた。土曜日授業の参加前と参加後では,子どものイメージに変化がみられたこと,女子学生よりも土曜日授業に参加した男子学生の方が子どもに「扱いにくさ」のイメージをもつ傾向があることなどが明らかになった。土曜日授業への参加によって実際の子どもと触れ合うことによって変化した子ども観は,教員の資質としての人間性と関係があると思われる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study aims to clarify the effects of faculty of education students’ views of children on participation in Saturday classes at elementary school by a questionnaire survey to 133 university students and graduate students in the faculty of education. As a result of the survey by questionnaire, students estimated positively that the lessons they planned promoted children’s interest, knowledge/skills, and thinking/judgment/expression. The students’ views of children before participation in Saturday classes changed after participating. Moreover, it became clear that male students who participated have a greater impression of egocentricity with respect to children than female students. It seems that the impressions of children, which changed by coming into contact with then, are related to humanity as a quality of a teacher.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 31, p. 93-102, 発行日 2016-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:49:25.911587
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

湯地, 宏樹, 阪根, 健二, YUJI, Hiroki, SAKANE, Kenji, n.d., 土曜日授業への参加と子ども観の関係: 鳴門教育大学地域連携センター, 93–102 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3