ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第31巻

教職大学院と県教育委員会・教育センターとの連携による主幹・指導教諭研修プログラムの開発と実践

https://doi.org/10.24727/00025388
https://doi.org/10.24727/00025388
22ab8cd0-b150-4628-a88b-280e81cb0d49
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga31019.pdf ga31019.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-31
タイトル
タイトル 教職大学院と県教育委員会・教育センターとの連携による主幹・指導教諭研修プログラムの開発と実践
言語 ja
タイトル
タイトル Development and practice of the teacher chief editor training and teacher instruction training program by the cooperation with a teaching profession graduate school and the prefecture Board of Education,the education center
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 主幹教諭研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 指導教諭研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職大学院
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育センター
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 連携
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher chief editor training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher instruction training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching profession graduate school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education center
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cooperation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00025388
ID登録タイプ JaLC
著者 大林, 正史

× 大林, 正史

ja 大林, 正史

ja-Kana オオバヤシ, マサフミ

Search repository
佐古, 秀一

× 佐古, 秀一

ja 佐古, 秀一

ja-Kana サコ, ヒデカズ

Search repository
OBAYASHI, Masafumi

× OBAYASHI, Masafumi

en OBAYASHI, Masafumi

Search repository
SAKO, Hidekazu

× SAKO, Hidekazu

en SAKO, Hidekazu

Search repository
所属
値 鳴門教育大学
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の目的は,A大学教職大学院とB県教育委員会・教育センターとの連携による主幹・指導教諭研修の,①内容,②開発の経緯,③効果と課題を明らかにすることである。筆者らは,大学院側の担当者として,この研修の開発と実践に取り組んだ。本主幹・指導教諭研修は,「OJT型である点」および「教職大学院が組織として研修に全面的に関与している点」で先進的な取り組みと言える。本稿では,その開発時の打ち合わせの記録や,研修後のアンケートを分析した。その結果,次の2点等が明らかとなった。①県教委等と連携する際には,「県教委や教育センターの慣習を尊重すること」「先進県・大学の学校管理職研修に関する知識を得ておくこと」「県教育センター等の職員とともに,先進県・大学を視察すること」が重要である。②1年目の主幹教諭については,「OJT型」の研修の有効性が確かめられた。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A purpose of this study is to clarify ① contents,② process of development ,③ effect and a problem of the teacher chief editor and instruction teacher training by the cooperation with University teaching profession graduate school and the prefecture Education center. The writers worked on development and practice of this training as the person in charge on the graduate school side. The teacher chief editor training and the teacher instruction training are advanced at the point that is an OJT type and where a teaching profession graduate school participates in the training totally as an organization. I analyzed a questionnaire after the training and a record of the meeting. As a result, two points of the next became clear. ① When it cooperates with education center of the prefecture religion, “respecting habit of the education center of the prefecture,” it is important “getting knowledge about the advanced prefecture and the advanced university managerial class training” “to inspect an advanced prefecture and an advanced university with the staff of the education center of the prefecture”. ② About teacher the first-year chief editor, I was able to check the effectiveness of the training of the OJT type.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 31, p. 153-162, 発行日 2016-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:49:39.194531
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

大林, 正史, 佐古, 秀一, OBAYASHI, Masafumi, SAKO, Hidekazu, 2016, 教職大学院と県教育委員会・教育センターとの連携による主幹・指導教諭研修プログラムの開発と実践: 鳴門教育大学地域連携センター, 153–162 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3