ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第32巻

中国における教育実習の現状と課題 : 日本との比較による政策提言

https://doi.org/10.24727/00025393
https://doi.org/10.24727/00025393
3cd73e7e-4a38-4461-9b16-bddbede5d342
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga32002.pdf ga32002.pdf (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-31
タイトル
タイトル 中国における教育実習の現状と課題 : 日本との比較による政策提言
言語 ja
タイトル
タイトル The current situation and challenges of Teacher Education, especially teaching practice, in China : Policy recommendations through comparative study with Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師養成
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学での養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching Practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 In-service Training at the university
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00025393
ID登録タイプ JaLC
著者 郑, 新蓉

× 郑, 新蓉

ja 郑, 新蓉

ja-Kana イシムラ, マサオ

Search repository
石村, 雅雄

× 石村, 雅雄

ja 石村, 雅雄

Search repository
ZHENG, Xin Rong

× ZHENG, Xin Rong

en ZHENG, Xin Rong

Search repository
ISHIMURA, Masao

× ISHIMURA, Masao

en ISHIMURA, Masao

Search repository
所属
値 北京師範大学教育学部
所属
値 鳴門教育大学大学院国際教育コース
所属(英)
言語 en
値 Faculty of Education, Beijing Normal University
所属(英)
言語 en
値 International Education Course, Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 中国では,教師養成教育のモデルチェンジ,とりわけ,開放性の急速な進展は,教育実習の規範性,専門性,社会支持システムの弱さなどについて大きな問題をもたらした。日本の教師養成における教育実習においては,教師の核心能力や素質養成の目的が明確にされており,養成課程に有効に実習部分がはめ込まれており,学ぶべきことが多い。 以上から本稿では,中国の教師養成教育,とりわけ教育実習の現状と課題を明らかにした上で,日本の同様な現状と課題を明らかにし,最後に中国に対しての教育実習に関する政策提言を試みる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In China, Model change of Teacher Education System, especially rapid developing Openness of inservice Teacher Education, bring big challenges into Teacher Education about normality, specialty and weak support from society. About such challenges Japan gives some ideas for solution to China, because in Japan objects of teaching practice are clarified and ability, skill and talent needed for teachers also clarified. And we can find tied relation between teaching practice and in-service Teacher Education. In this article the current situation and challenges of Teacher Education, especially teaching practice, in China are clarified, after that Japanese good points for Teacher Education are analyzed. Finally some recommendations on teaching practice in China are tried to propose.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 32, p. 1-8, 発行日 2018-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:48:29.575787
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

郑, 新蓉, 石村, 雅雄, ZHENG, Xin Rong, ISHIMURA, Masao, 2018, 中国における教育実習の現状と課題 : 日本との比較による政策提言 : 鳴門教育大学地域連携センター, 1–8 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3