ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文なし
  6. 第18巻

マリエッタ・ジョンソンの「ライフ」概念に関する一考察

https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/27528
https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/27528
ee21e3d1-df62-45ab-8c3b-cd1c729694e6
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル マリエッタ・ジョンソンの「ライフ」概念に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Marietta Johnson's Concept of "Life"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 マリエッタ・ジョンソン
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 進歩主義教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ライフ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 塩路, 晶子

× 塩路, 晶子

ja 塩路, 晶子

ja-Kana シオジ, アキコ

Search repository
SHIOJI, Akiko

× SHIOJI, Akiko

en SHIOJI, Akiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学幼年発達支援講座
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study aims to remark the equivocation of Progressive Education through analysis of Marietta Johnson's "Life". Her idea of "Organic Education" is reflected by C.H. Henderson's idea. Henderson stated the importance of organic education and life. Johnson introduced his idea, and started the School of Organic Education at Fairhope, Alabama in 1907. Johnson said the children were "the Unit Organism". And "the Unit Organism" has the phases of the Physical, Mind, and Spirit. Their phases have close relationship. So, she insisted that children were considered as wholeness. And she submitted the concept of "Life". "Life" included the many contents. Arranging "Life" in Organic Education, the concept of "Life" included the meaning of "cultivating life" or "generating the energy of growth", and the meaning of expanded the relationship with others, society, and circumstances. We cannot divide clearly between the experience and acquaintance, children and teacher, nature and culture in Progressive Education. Her "Life" was useful to remark the equivocation of Progressive Education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 18, p. 101-109, 発行日 2003-03-07
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10031096
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
本文の有無
値 本文なし
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:57:51.909374
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

塩路, 晶子, SHIOJI, Akiko, 2003, マリエッタ・ジョンソンの「ライフ」概念に関する一考察: 鳴門教育大学, 101–109 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3