ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 自然科学編
  5. 本文あり
  6. 第20巻

南アフリカ共和国の中学校(GET)ならびに高等学校(FET)修了試験 : 新評価方法(CASS, CTA)に関する調査

https://doi.org/10.24727/00027597
https://doi.org/10.24727/00027597
66954d53-55ed-4ec6-8b2f-bd937ca4d233
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004178191.pdf KJ00004178191.pdf (820.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 南アフリカ共和国の中学校(GET)ならびに高等学校(FET)修了試験 : 新評価方法(CASS, CTA)に関する調査
言語 ja
タイトル
タイトル A Research on New Assessments (CASS and CTA) for GET Senior Phase and FET Phase in the Republic of South Africa
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 南アの教育改革
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コンティニュアスアセスメント(CASS)
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コモンタスクアセスメント(CTA)
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理数科教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027597
ID登録タイプ JaLC
著者 喜多, 雅一

× 喜多, 雅一

ja 喜多, 雅一

ja-Kana キタ, マサカズ

Search repository
櫻田, 悟

× 櫻田, 悟

ja 櫻田, 悟

ja-Kana サクラダ, サトル

Search repository
小野, 由美子

× 小野, 由美子

ja 小野, 由美子

ja-Kana オノ, ユミコ

Search repository
KITA, Masakazu

× KITA, Masakazu

en KITA, Masakazu

Search repository
SAKURADA, Satoru

× SAKURADA, Satoru

en SAKURADA, Satoru

Search repository
ONO, Yumiko

× ONO, Yumiko

en ONO, Yumiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学自然系(理科)教育講座
所属
値 海外青年協力隊
所属
値 鳴門教育大学言語系(国語)教育講座
所属(英)
言語 en
値 Natural Science (Science), Naruto university of Education
所属(英)
言語 en
値 Japanese Oversea Cooperation Voluntary in RSA
所属(英)
言語 en
値 Japanese Language, Naruto university of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is a report on new assessments in RSA. The big movement on assessments, has just started, continuous assessment (CASS) and common tasks for assessment (CTA) are introduced from 2003 for every teachers and learners. This processs has created a big challenge among teachers, which involves many new and complex ideas. This papen is trying to explain, and indicates the challenges for teachers. Despite the challenges the teacher cluster activities for CASS and CTA, which are compelled, they promote effective teaching and learning strategies. Some fo these examples are teacher collaborations, reconciliation that lead to specific goals.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。
言語 ja
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Natural Sciences, Naruto University of Education

巻 20, p. 17-26, 発行日 2005-03-04
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1343-4403
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10416738
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 自然科学編
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:31:36.165000
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

喜多, 雅一, 櫻田, 悟, 小野, 由美子, KITA, Masakazu, SAKURADA, Satoru, ONO, Yumiko, 2005, 南アフリカ共和国の中学校(GET)ならびに高等学校(FET)修了試験 : 新評価方法(CASS, CTA)に関する調査: 鳴門教育大学, 17–26 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3