ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第21巻

鳴門教育大学生における,小・中学校で受けた理科授業に対する印象とよりよい理科授業作りに対する意識調査

https://doi.org/10.24727/00027622
https://doi.org/10.24727/00027622
f6168dda-2be3-4fec-a3ad-301493100c90
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004120252.pdf KJ00004120252.pdf (640.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 鳴門教育大学生における,小・中学校で受けた理科授業に対する印象とよりよい理科授業作りに対する意識調査
言語 ja
タイトル
タイトル A investigation for the attitude to make better science class lesson and impression for science lesson of the elementary school and the junior high school in Naruto education university students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 意識調査
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science class lesson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Investigation of attitude
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027622
ID登録タイプ JaLC
著者 佐藤, 勝幸

× 佐藤, 勝幸

ja 佐藤, 勝幸

ja-Kana サトウ, カツユキ

Search repository
奥野, 景子

× 奥野, 景子

ja 奥野, 景子

ja-Kana オクノ, ケイコ

Search repository
SATO, Katsuyuki

× SATO, Katsuyuki

en SATO, Katsuyuki

Search repository
OKUNO, Keiko

× OKUNO, Keiko

en OKUNO, Keiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学自然系(理科)教育講座
所属
値 鳴門教育大学学校教育学部
所属(英)
言語 en
値 Department of Natural Science Education (Sciences), Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 College of Education, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Mainly for the second grade students, the necessary points in order to making better science class lessons in elementary and junior high schools and the impression to the science class lessons which they have taken in their elementary school and junior high school were investigated. As the impression in elementary school science, funny and laboratory works were mentioned, and on the other hand, difficulty for studying and the feeling of weak point in the science lesson of their junior high school were found, beside of laboratory works as a good impression. They could ascertain the nature of natural phenomena by making experiments, while calculation and some fields were thought as weak points in 16% of them. In this study, for making better science class lesson plans as professional teachers, it could shown that they want to gain not only fundamental knowledge but also extensive knowledge, also much practical experience. Also it was found that they need the teaching method and technology by which child's interest is attracted.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 21, p. 162-167, 発行日 2006-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:42:20.862486
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

佐藤, 勝幸, 奥野, 景子, SATO, Katsuyuki, OKUNO, Keiko, 2006, 鳴門教育大学生における,小・中学校で受けた理科授業に対する印象とよりよい理科授業作りに対する意識調査: 鳴門教育大学, 162–167 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3