Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2018-09-03 |
タイトル |
|
|
タイトル |
養護学校児童生徒の生活リズム調査 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Daily rhythms of disabled children |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
生活リズム |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
生活習慣 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
睡眠・覚醒 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
リズム運動 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
障害児 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
daily rhythm |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lifestyle habit |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
sleep-wake pattern |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
rhythmic movement |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
disabled children |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24727/00027625 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
高原, 光恵
津田, 芳見
橋本, 俊顕
高橋, 厚代
宇都宮, 亜希
山本, 礼子
TAKAHARA, Mitsue
TSUDA, Yoshimi
HASHIMOTO, Toshiaki
TAKAHASHI, Atsuyo
UTSUNOMIYA, Aki
YAMAMOTO, Reiko
|
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学障害児教育講座 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学障害児教育講座 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学障害児教育講座 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学附属養護学校 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学附属養護学校 |
所属 |
|
|
値 |
鳴門教育大学附属養護学校 |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Department of Education for the Disabled Children, Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Department of Education for the Disabled Children, Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Department of Education for the Disabled Children, Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
School for Disabled Children Attached to Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
School for Disabled Children Attached to Naruto University of Education |
所属(英) |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
School for Disabled Children Attached to Naruto University of Education |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
It is important to keep one's daily rhythms (sleep-wake patterns, meals, exercise) regular to ensure a healthy life, especially for children who are disabled. In this study, we conducted a survey about the daily rhythms of children with disabilities. Fifty-eight guardians of students attending a school for handicapped children answered a questionnaire about their child's daily rhythms. The results showed that many of the students have problems with their daily rhythms, particularly with their sleep habits, and also that the children didn't engage in sufficient physical exercise each day. However, students who engaged in rhythmic movement (i.e., Para-Para dancing) reported fewer problems in their daily rhythms than those who did not. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education
巻 21,
p. 131-139,
発行日 2006-03-03
|
出版者 |
|
|
出版者 |
鳴門教育大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(別表記) |
|
|
出版者 |
Naruto University of Education |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1880-7194 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12124651 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版物サブタイトル |
|
|
値 |
教育科学編 |
出版物サブタイトル(別表記) |
|
|
値 |
Educational Sciences |
本文の有無 |
|
|
値 |
本文あり |