ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第23巻

市町村教育委員会関係者の学社連携事業に対する意識と課題 : 子どもの自己肯定意識の育成に着目して

https://doi.org/10.24727/00027687
https://doi.org/10.24727/00027687
fe3444db-db8c-47fa-a77e-76a895f912e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004865719.pdf KJ00004865719.pdf (464.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 市町村教育委員会関係者の学社連携事業に対する意識と課題 : 子どもの自己肯定意識の育成に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Research on the Consciousness of the Boards of Education Personnel about the Cooperation between School Education and Social Education : Focusing on Improvement of Children's Self-esteem
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学社連携
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己肯定意識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 冒険的体験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 市町村教育委員会
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cooperation between School Education and Social Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-Esteem
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Adventurous Experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Municipal Boards of Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027687
ID登録タイプ JaLC
著者 岩永, 定

× 岩永, 定

ja 岩永, 定

ja-Kana イワナガ, サダム

Search repository
藤岡, 恭子

× 藤岡, 恭子

ja 藤岡, 恭子

ja-Kana フジオカ, ヤスコ

Search repository
IWANAGA, Sadamu

× IWANAGA, Sadamu

en IWANAGA, Sadamu

Search repository
FUJIOKA, Yasuko

× FUJIOKA, Yasuko

en FUJIOKA, Yasuko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学学校改善講座
所属
値 愛知県立大学非常勤講師
所属(英)
言語 en
値 Faculty of School Improvement, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Part-time lecturer, Aichi Prefectural University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 We consider the improvement of self-esteem, as an important issue of educational problems involving children's development, from the aspect of the possibilities to work in closer 'Cooperation between School Education and Social Education'. This paper attempts to explore the possibilities of meaningful 'Cooperation' for the improvement of children's self-esteem, and pays attention to provide children with the opportunity of rich experiences such as adventures. In order to approach above-mentioned subjects, we conducted questionnaire survey for the municipal boards of education all over the country. Responses to our survey were 296 (39.9 percent) of 742 that we inquired. The purpose of this paper is to examine the consciousness of the personnel of the educational boards of education concerning their 'Cooperation' that affected children's self-esteem. Major findings are as follows ; 1) Among respondents, personnel with experience in teaching profession were more likely than those without, to assume improving students'self-esteem as important issue. 2) It had something in common among the boards of education answered undertaking activities that leads to improve in children's self-esteem, that is, they regarded 'contact / interact' with others or environment as the important concept of their education planning. 3) The respondents with experience in teaching profession were more likely than others to have following ideas. The children's self-esteem are the products of complex process of 'the approval and praise' from others, and 'self-efficacy'. 4) On inquiry about the concrete example of activities that leads to the improvement of self-esteem, the personnel of school education division concerned with 'volunteer activities' and 'child-centered activities'. On the other hand, the personnel of social education division concerned with 'participation to local events' and 'different generation's interaction'. Many personnel think that 'a sense of accomplishment' is important to realize through certain activities. This paper concludes that there is the necessity of reflecting upon the function of 'Cooperation between School Education and Social Education' from the viewpoints of making good use of both divisions, while making each merits / demerits associated mutually, while relying on the wisdom of each other.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 23, p. 63-73, 発行日 2008-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:41:07.936591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3