ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第25巻

教職の専門性と教師教育の課題 : 教師のキャリアと力量形成との関連について

https://doi.org/10.24727/00027743
https://doi.org/10.24727/00027743
7bcf8a3b-0734-48df-892b-79565a2dff36
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK25158.pdf KK25158.pdf (312.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 教職の専門性と教師教育の課題 : 教師のキャリアと力量形成との関連について
言語 ja
タイトル
タイトル Problems of Teacher Education for Teaching Profession : the Relation between the Career and Professional Development of Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職の専門性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 力量形成
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027743
ID登録タイプ JaLC
著者 芝山, 明義

× 芝山, 明義

ja 芝山, 明義

ja-Kana シバヤマ, アキヨシ

Search repository
SHIBAYAMA, Akiyoshi

× SHIBAYAMA, Akiyoshi

en SHIBAYAMA, Akiyoshi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学学校・学級経営コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The social evaluation to the teacher is severe. About the abilities that are requested to teachers, the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology classifies them to the abilities that are requested with the relation with the era and society and that are requested according to the career stages of each teacher. The teaching profession has been understood as “the professional occupation” through “the churchman”, “the worker”. The characteristics of the teaching profession are expressed as “reflexivity” “uncertainty” and “borderlessness”. The image of the teaching profession is moving to “the reflective practitioner” from “technical expert”. The significance of the “collegiality” is discussed in the school as the organization. The roles and the abilities of the school leader in the school organization are asked from a viewpoint of school management. Teachers of middle age are requested for transferring the teachers who instruct to teachers from the teachers who teach to children.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 25, p. 158-165, 発行日 2010-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:40:34.257505
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

芝山, 明義, SHIBAYAMA, Akiyoshi, 2010, 教職の専門性と教師教育の課題 : 教師のキャリアと力量形成との関連について: 鳴門教育大学, 158–165 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3