ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第27巻

読み困難のアセスメント : ADHD児における読み困難の実態

https://doi.org/10.24727/00027792
https://doi.org/10.24727/00027792
2035e585-9fe7-418e-bf35-a40008678ce6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK27006.pdf KK27006.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 読み困難のアセスメント : ADHD児における読み困難の実態
言語 ja
タイトル
タイトル Psychological Assessment of Reading Difficulties : A Case Study on a Child with ADHD
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 読み困難
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ADHD
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アセスメント
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027792
ID登録タイプ JaLC
著者 島田, 恭仁

× 島田, 恭仁

ja 島田, 恭仁

ja-Kana シマダ, ヤスヒト

Search repository
SHIMADA, Yasuhito

× SHIMADA, Yasuhito

en SHIMADA, Yasuhito

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 2 studies were presented in this investigation to examine the psychological traits of Reading Difficulties. The purpose of study 1 was to make the norms in Oral Tasks on Prose Reading. Participants were 17 first grade pupils in elementary school. They were asked to perform oral reading of three proses constructed by 6 or 7 sentences respectively. First kind of norms was made by measuring their mean and SD score of reading time(the time to read each sentences, the time to read each proses, total time to read all three proses). Second kind of norms was made by analyzing the numbers and contents of their misreading. The purpose of study 2 was to examine the psychological traits of a child with ADHD. After I assessed him by standard test battery(PRS, K−ABC, PVT, DTVP, DAM, BGT), I examined his traits of Reading Difficulties by Oral Tasks on Prose Reading. The results of test battery showed that he had fundamental traits of Reading Difficulties(weakness of successive processing or auditory working memory) and the results of Oral Tasks on Prose Reading showed that he had also specific traits of Reading Difficulties(weakness of phonological awareness or decoding function from letter to sound). These results showed the possibilities the child with ADHD also had Reading Difficulties. So it was concluded that making and using Oral Tasks on Prose Reading became effective screening method to find the children with Reading Difficulties or the children with ADHD plus Reading Difficulties.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 27, p. 54-64, 発行日 2012-03-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:39:40.404664
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

島田, 恭仁, SHIMADA, Yasuhito, 2012, 読み困難のアセスメント : ADHD児における読み困難の実態: 鳴門教育大学, 54–64 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3