WEKO3
-
RootNode
アイテム
概念地図を活用した思考支援のあり方
https://doi.org/10.24727/00027834
https://doi.org/10.24727/0002783489f84a67-1cdb-4724-8f73-68310e799505
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 概念地図を活用した思考支援のあり方 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Enhancing the Ability to Think through the Use of Concept Map in a Class | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 概念地図 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 思考支援 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | モニタリング | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 知識の構造化 | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027834 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
川上, 綾子
× 川上, 綾子
× 西川, 栄展
× KAWAKAMI, Ayako
× NISHIKAWA, Hidenobu
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学授業実践・カリキュラム開発コース | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 那賀町立鷲敷小学校 | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Practice of Teaching and Curriculum Development, Naruto University of Education | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Wajiki Elementary School | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to propose the way of instructional design of a history class in an elementary school that used the concept map as a tool for enhancing the thinking ability. The points of design were derived from the preliminary investigation of using a concept map for children, and the teaching matters and strategies concerning each point were formulated and put into practice in school. The results indicated that the knowledge structurization or re−construction of children were facilitated with using the designed concept map in classes, and the task composition on the topic of “Recommendation of a person who holds the reins of government” was improved according to the progress of lessons. Therefore, we concluded that the instructional design in this study was generally effective for the formation of social recognition of children. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 28, p. 115-125, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
値 | Educational Sciences | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
川上, 綾子, 西川, 栄展, KAWAKAMI, Ayako, NISHIKAWA, Hidenobu, 2013, 概念地図を活用した思考支援のあり方: 鳴門教育大学, 115–125 p.
Loading...