ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第28巻

概念地図を活用した思考支援のあり方

https://doi.org/10.24727/00027834
https://doi.org/10.24727/00027834
89f84a67-1cdb-4724-8f73-68310e799505
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK28010.pdf KK28010.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 概念地図を活用した思考支援のあり方
言語 ja
タイトル
タイトル Enhancing the Ability to Think through the Use of Concept Map in a Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 概念地図
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 思考支援
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モニタリング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 知識の構造化
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027834
ID登録タイプ JaLC
著者 川上, 綾子

× 川上, 綾子

ja 川上, 綾子

ja-Kana カワカミ, アヤコ

Search repository
西川, 栄展

× 西川, 栄展

ja 西川, 栄展

ja-Kana ニシカワ, ヒデノブ

Search repository
KAWAKAMI, Ayako

× KAWAKAMI, Ayako

en KAWAKAMI, Ayako

Search repository
NISHIKAWA, Hidenobu

× NISHIKAWA, Hidenobu

en NISHIKAWA, Hidenobu

Search repository
所属
値 鳴門教育大学授業実践・カリキュラム開発コース
所属
値 那賀町立鷲敷小学校
所属(英)
言語 en
値 Practice of Teaching and Curriculum Development, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Wajiki Elementary School
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to propose the way of instructional design of a history class in an elementary school that used the concept map as a tool for enhancing the thinking ability. The points of design were derived from the preliminary investigation of using a concept map for children, and the teaching matters and strategies concerning each point were formulated and put into practice in school. The results indicated that the knowledge structurization or re−construction of children were facilitated with using the designed concept map in classes, and the task composition on the topic of “Recommendation of a person who holds the reins of government” was improved according to the progress of lessons. Therefore, we concluded that the instructional design in this study was generally effective for the formation of social recognition of children.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 28, p. 115-125, 発行日 2013-03-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:39:28.579089
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

川上, 綾子, 西川, 栄展, KAWAKAMI, Ayako, NISHIKAWA, Hidenobu, 2013, 概念地図を活用した思考支援のあり方: 鳴門教育大学, 115–125 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3