ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第29巻

英国テイト・ギャラリーの美術教育への貢献 : バーバル・アイズの事例研究を通して見えてくるもの

https://doi.org/10.24727/00027859
https://doi.org/10.24727/00027859
ec1eea63-efce-4b01-bceb-9271985fa807
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK29009.pdf KK29009.pdf (842.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 英国テイト・ギャラリーの美術教育への貢献 : バーバル・アイズの事例研究を通して見えてくるもの
言語 ja
タイトル
タイトル Tate Gallery and its Contribution to Art Education : Findings and Significance from Analysing the Verbal−Eyes Project
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テイト・ギャラリー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アーティスト
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学校と美術館の連携
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027859
ID登録タイプ JaLC
著者 山木, 朝彦

× 山木, 朝彦

ja 山木, 朝彦

ja-Kana ヤマキ, アサヒコ

Search repository
井上, 由佳

× 井上, 由佳

ja 井上, 由佳

ja-Kana イノウエ, ユカ

Search repository
塚田, 美紀

× 塚田, 美紀

ja 塚田, 美紀

ja-Kana ツカダ, ミキ

Search repository
YAMAKI, Asahiko

× YAMAKI, Asahiko

en YAMAKI, Asahiko

Search repository
INOUE, Yuka

× INOUE, Yuka

en INOUE, Yuka

Search repository
TSUKADA, Miki

× TSUKADA, Miki

en TSUKADA, Miki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学大学院芸術系美術コース
所属
値 文教大学国際学部国際観光学科
所属
値 世田谷美術館学芸部
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Arts Education (Fine Arts)
所属(英)
言語 en
値 Bunkyo University, Faculty of International Studies
所属(英)
言語 en
値 The Setagaya Art Museum
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is a summary of our research findings on the Verbal−Eyes project, which is the Tate Gallery’s school project running from 2006 to 2011. A large number of artists were sent to primary and secondary schools in London suburbs, many of them were sent in pairs and implemented unique art workshops. In order to investigate the contents and analyse the outcomes of this project, we conducted interviews to the curator, teachers and artists who were involved in Verbal−Eyes. As a result, we found that various education programmes and projects at the Tate Gallery seem to put emphasis on individual artists’ imagination and rely on the artists power of changing the society. This fundamental idea leads their programmes to become places for participants to understand the essence of art. This study shall lead us to further investigate the historical background of Tate Gallery’s approach to education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 29, p. 82-90, 発行日 2014-03-14
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:38:53.064846
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

山木, 朝彦, 井上, 由佳, 塚田, 美紀, YAMAKI, Asahiko, INOUE, Yuka, TSUKADA, Miki, n.d., 英国テイト・ギャラリーの美術教育への貢献 : バーバル・アイズの事例研究を通して見えてくるもの: 鳴門教育大学, 82–90 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3