ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第32巻

合同ゼミ形式によるマイクロティーチングの効果についての事例的研究

https://doi.org/10.24727/00027958
https://doi.org/10.24727/00027958
e57981e0-e76f-4c65-84d7-a8307db70868
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK32011.pdf KK32011.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 合同ゼミ形式によるマイクロティーチングの効果についての事例的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study on the Effects of Microteaching by a Joint Research Seminar
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 マイクロティーチング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 合同ゼミ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実務家教員
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 研究者教員
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027958
ID登録タイプ JaLC
著者 野村, 篤

× 野村, 篤

ja 野村, 篤

ja-Kana ノムラ, アツシ

Search repository
森, 康彦

× 森, 康彦

ja 森, 康彦

ja-Kana モリ, ヤスヒコ

Search repository
NOMURA, Atsushi

× NOMURA, Atsushi

en NOMURA, Atsushi

Search repository
MORI, Yasuhiko

× MORI, Yasuhiko

en MORI, Yasuhiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education. Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was to research what kind of influence the microteachings in the joint research seminars have had on the graduate students. Special Teacher Training Course we belong to is for graduate students who aim to be teachers, and its major purpose is to cultivate practical education skills : teaching lessons, student counseling, and class management. For the graduate students who aim to be elementary school teachers, microteachings and review meetings in joint research seminars are conducted in addition to individual seminars by the professors in charge. Through the joint research seminars, graduate students have opportunities to exchange ideas with each other, learn from both teacher practitioners and teacher researchers to the same time, and combine theory with practice. As a result of it, we found that through these activities they have come to lead discussions instead of professors, and learned to create child−centered classes and make use of children's ideas in lessons.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 32, p. 188-202, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:38:02.323267
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

野村, 篤, 森, 康彦, NOMURA, Atsushi, MORI, Yasuhiko, 2017, 合同ゼミ形式によるマイクロティーチングの効果についての事例的研究: 鳴門教育大学, 188–202 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3