ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

コミュニケーションリテラシーの指導がグループ学習に及ぼす効果

https://doi.org/10.24727/00027986
https://doi.org/10.24727/00027986
c92409fc-ede7-4988-b73f-7694ba379163
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33019.pdf KK33019.pdf (966.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル コミュニケーションリテラシーの指導がグループ学習に及ぼす効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of the Teaching of Communication−Literacy for Discussion in Small Group Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーションリテラシー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 話し合い
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グループ学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学級活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 思考の深まり
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication-literacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 small group learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 homeroom activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deepening of thoughts
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027986
ID登録タイプ JaLC
著者 川上, 綾子

× 川上, 綾子

ja 川上, 綾子

ja-Kana カワカミ, アヤコ

Search repository
村松, 昌彦

× 村松, 昌彦

ja 村松, 昌彦

ja-Kana ムラマツ, マサヒコ

Search repository
丹羽, 敦子

× 丹羽, 敦子

ja 丹羽, 敦子

ja-Kana ニワ, アツコ

Search repository
仁木, 稔明

× 仁木, 稔明

ja 仁木, 稔明

ja-Kana ニキ, トシアキ

Search repository
木下, 光二

× 木下, 光二

ja 木下, 光二

ja-Kana キノシタ, ミツジ

Search repository
KAWAKAMI, Ayako

× KAWAKAMI, Ayako

en KAWAKAMI, Ayako

Search repository
MURAMATSU, Masahiko

× MURAMATSU, Masahiko

en MURAMATSU, Masahiko

Search repository
NIWA, Atsuko

× NIWA, Atsuko

en NIWA, Atsuko

Search repository
NIKI, Toshiaki

× NIKI, Toshiaki

en NIKI, Toshiaki

Search repository
KINOSHITA, Mitsuji

× KINOSHITA, Mitsuji

en KINOSHITA, Mitsuji

Search repository
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 静岡県浜松市立白脇小学校
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属
値 鳴門教育大学コラボレーションオフィス
所属
値 鳴門教育大学教員養成特別コース
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Shirawaki Elementary School
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Collaboration Office
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Special Teacher Training
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Transactive dialogue is the important factor to lead deepening of the thought through the discussion in small group learning and communication literacy is required to each member of the group so that the dialogue unfold actively. In this study, we attempted to enhance communication literacy of children in homeroom activities of elementary school and to use teaching strategies to promote transfer of the literacy to subject area learning. Results of the verification of effects showed that the total of utterance time and the number of operational transaction were increased and the quality of group discussion in the class improved than before. In addition, a characteristic of the dialogue development to lead deepening of the thought in group learning was revealed from an aspect of the expression of transaction.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 215-226, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:37:30.383811
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

川上, 綾子, 村松, 昌彦, 丹羽, 敦子, 仁木, 稔明, 木下, 光二, KAWAKAMI, Ayako, MURAMATSU, Masahiko, NIWA, Atsuko, NIKI, Toshiaki, KINOSHITA, Mitsuji, 2018, コミュニケーションリテラシーの指導がグループ学習に及ぼす効果: 鳴門教育大学, 215–226 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3