ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 自然科学編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

模擬授業による理科授業に対する意識の変化について

https://doi.org/10.24727/00028009
https://doi.org/10.24727/00028009
2b14c142-3700-4ea2-bdc1-54933d4cbd49
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33033.pdf KK33033.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 模擬授業による理科授業に対する意識の変化について
言語 ja
タイトル
タイトル Changes of the consciousness for the science class lesson by the trial class lesson
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科のイメージ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Trial class lesson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science class lesson
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Image of the science
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher training
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028009
ID登録タイプ JaLC
著者 早藤, 幸隆

× 早藤, 幸隆

ja 早藤, 幸隆

ja-Kana ハヤフジ, ユキタカ

Search repository
岡久, 茉路

× 岡久, 茉路

ja 岡久, 茉路

ja-Kana オカヒサ, マロ

Search repository
佐藤, 勝幸

× 佐藤, 勝幸

ja 佐藤, 勝幸

ja-Kana サトウ, カツユキ

Search repository
HAYAFUJI, Yukitaka

× HAYAFUJI, Yukitaka

en HAYAFUJI, Yukitaka

Search repository
OKAHISA, Maro

× OKAHISA, Maro

en OKAHISA, Maro

Search repository
SATO, Katsuyuki

× SATO, Katsuyuki

en SATO, Katsuyuki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学自然系コース(理科)
所属
値 徳島県板野町立板野中学校
所属
値 鳴門教育大学自然系コース(理科)
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Science Education
所属(英)
言語 en
値 Itano−cyo Itano Junior High School
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education, Science Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Keeping away from science studies became the topic and the existence of the study gaps were pointed out in the science learning through the elementary schools, junior high schools and high schools. According to the questionary survey about the image for the science class lesson in the students of Naruto University of Education, weak point awareness of the learner tended to increase, as they advanced to junior high schools and high schools. We investigated the image for the science class lesson and contents, and meanings of teaching science again. The questionary survey was performed before and after the trial class lessons in order to investigate the changes by experiencing a trial class lessons. From the result, we consider the influence of the trial class lessons for the consciousness of the student on science class lessons and the goals of science.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 386-393, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 自然科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Natural Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:31:06.880139
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

早藤, 幸隆, 岡久, 茉路, 佐藤, 勝幸, HAYAFUJI, Yukitaka, OKAHISA, Maro, SATO, Katsuyuki, 2018, 模擬授業による理科授業に対する意識の変化について: 鳴門教育大学, 386–393 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3