ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 生活・健康編
  5. 本文あり
  6. 第33巻

教員養成課程における「実践的指導力」育成に関する検討 : 体育授業を中心として

https://doi.org/10.24727/00028022
https://doi.org/10.24727/00028022
5775a55f-3328-4070-89c3-2e677497891f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK33040.pdf KK33040.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 教員養成課程における「実践的指導力」育成に関する検討 : 体育授業を中心として
言語 ja
タイトル
タイトル An Essay on Development of Teachers’ Teaching Force in Teacher Training Programs : As the Subjects of Physical Education Classes
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実践的指導力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成課程
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学部学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 気づきの教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Physical Education Classes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teachers’ Teaching Force
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teachers’ Awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Practical Training Skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028022
ID登録タイプ JaLC
著者 梅野, 圭史

× 梅野, 圭史

ja 梅野, 圭史

ja-Kana ウメノ, ケイジ

Search repository
藤澤, 薫里

× 藤澤, 薫里

ja 藤澤, 薫里

ja-Kana フジサワ, カオリ

Search repository
林, 修

× 林, 修

ja 林, 修

ja-Kana ハヤシ, オサム

Search repository
UMENO, Keiji

× UMENO, Keiji

en UMENO, Keiji

Search repository
FUJISAWA, Kaori

× FUJISAWA, Kaori

en FUJISAWA, Kaori

Search repository
HAYASHI, Osamu

× HAYASHI, Osamu

en HAYASHI, Osamu

Search repository
所属
値 鳴門教育大学芸術・健康系教育部保健体育科教育コース
所属
値 兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科
所属
値 和歌山大学教育学部保健体育学科
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 The Joint Graduate School in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education
所属(英)
言語 en
値 Wakayama University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to examine teachers’teaching force on physical education teaching. The present study was designed(a)to defined teachers’teaching force on school lessons from a stand point of studies on educational practices,(b)to refer a method of enhancing the teachers’teaching force on school lessons,(c)to consider about a teachers’awareness of pupil’s sign of stumbling in movement learning as a typical teaching ability,(d)to discuss teaching methods based on ‘physical education in elementary school’ in teacher training programs. We defined ‘teachers’ capability combined with technical and reflective practices’ as a teacher’s teaching force on school lessons, from thinking that maintain technical practice and reflective practices simultaneously. The more teacher has his/her sensitizing reflection, habitual practice of reflection in/on action, and educational belief and value, the higher teacher has capability on school lessons. Physical education teacher should be noticed pupil’s sign of stumbling in exercise. This teacher’s awareness will be able to develop by the general knowledge related to material of movements and the teacher’s practical knowledge formed by teaching experience. The student teaching is for learning those knowledges. In particular, it is important that student teacher has a teacher’s practical training skills based on pupil’s kinesthesia in those knowledges during this experience. It was concluded that student teachers in teacher training programs should be practice positively to the training to notice pupil’s sign of stumbling in exercise. In short, it is‘Strike while the iron is hot.’
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 33, p. 464-484, 発行日 2018-02-15
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 生活・健康編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Health and Living Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:31:46.577757
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

梅野, 圭史, 藤澤, 薫里, 林, 修, UMENO, Keiji, FUJISAWA, Kaori, HAYASHI, Osamu, 2018, 教員養成課程における「実践的指導力」育成に関する検討 : 体育授業を中心として: 鳴門教育大学, 464–484 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3