ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第34巻

重度・重複障がいのある生徒への臨床動作法に基づく学習支援の意義 : 姿勢評定票による評価と自立活動の区分に視点を当てて

https://doi.org/10.24727/00028100
https://doi.org/10.24727/00028100
406b26f9-be36-402a-bf3b-bcd6dcee80b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK34003.pdf KK34003.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-22
タイトル
タイトル 重度・重複障がいのある生徒への臨床動作法に基づく学習支援の意義 : 姿勢評定票による評価と自立活動の区分に視点を当てて
言語 ja
タイトル
タイトル The Significance of the Learning support based on Clinical Dousa-hou for a student with Profound and Multiple Disabilities : Focus on Checklists of Postural Distortion and Classification of Jiritsu-katsudo
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 臨床動作法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自立活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 姿勢評定票
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 動作変容
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 clinical dousa-hou
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 jiritsu-katsudo
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 checklists of postural Distortion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relevance of behavioral changes
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028100
ID登録タイプ JaLC
著者 高橋, 眞琴

× 高橋, 眞琴

ja 高橋, 眞琴

ja-Kana タカハシ, マコト

Search repository
藤澤, 憲

× 藤澤, 憲

ja 藤澤, 憲

ja-Kana フジサワ, ケン

Search repository
田中, 淳一

× 田中, 淳一

ja 田中, 淳一

ja-Kana タナカ, ジュンイチ

Search repository
TAKAHASHI, Makoto

× TAKAHASHI, Makoto

en TAKAHASHI, Makoto

Search repository
FUJISAWA, Ken

× FUJISAWA, Ken

en FUJISAWA, Ken

Search repository
TANAKA, Junichi

× TANAKA, Junichi

en TANAKA, Junichi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専修
所属
値 和歌山県立和歌山さくら支援学校
所属
値 鳴門教育大学特別支援教育専修
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Wakayama Sakura Special Support School
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the mutual relevance among six categories of Jiritsu-Katsudou and significance on learning support based on clinical dousa-hou. We suggested task instructions based on clinical dousa-hou for a unstable sitting positioning student with profound and multiple diabilities. Utilizing checklists of postural distortion, we analyzed the student’s behavioral changes. Mutual negotiation between the trainer and the student (trainee) inferred the clue on positioning tasks. The instruction of Jiritsu-Katsudou based on clinical dousa-hou tend to focus on especially body movement. This study suggested that task instructions to repeat based on clinical dousa-hou is important in the instruction for students with profound and multiple disabilities, and the learning support of mutual relevance among six categories of Jiritsu-Katsudou.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 34, p. 23-32, 発行日 2019-03-11
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:28:13.329510
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3