WEKO3
-
RootNode
アイテム
美術と見立て : 「統合論」と「先存在説」に依拠して
https://doi.org/10.24727/00028121
https://doi.org/10.24727/00028121f1c3410f-db01-4091-9f8a-948335a589a5
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2019-03-22 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | 美術と見立て : 「統合論」と「先存在説」に依拠して | |||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | Art and "Seeing-in" : depending on 'Integration' and 'Pre-exists' Theory | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 言語 | ||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 洞窟壁画 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 見立て | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 変像症 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 統合論 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 先存在説 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | parietal art | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | seeing-in | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | pareidolia | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | integration | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | pre-exists theory | |||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||
| ID登録 | 10.24727/00028121 | |||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
| 著者 |
小川, 勝
× 小川, 勝
× OGAWA, Masaru
|
|||||||||||
| 所属 | ||||||||||||
| 値 | 鳴門教育大学芸術系コース(美術) | |||||||||||
| 抄録(英) | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||
| 内容記述 | Realistic animal figures from Palaeolithic Parietal Art might have depended on the human ability to see-in natural forms of rock surface as something familiar like bison and horse. Bednarik has underestimated the integrated figures with natural shapes within caves, with mentioning to pareidolia, a pathological syndrome. I would like to appreciate, however, the significance of artists forms coincidence with natural undulated shapes, by introducing pre-exists theory for cave art by Lemozi, Renaissance by Leonardo and Michelangelo, and a contemporary sculpture by Maejima. Theoretically saying, external image formation should be a key concept to understand fundamental principles for cave art. Lastly, I would like to add a phenomenological proposition of intentionality by Husserl, to consider art in general. | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 34, p. 339-346, 発行日 2019-03-11 |
|||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||
| 出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 出版者(別表記) | ||||||||||||
| 出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| ISSN | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
| 収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
| 収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
| 出版物サブタイトル | ||||||||||||
| 値 | 芸術編 | |||||||||||
| 出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
| 値 | Arts | |||||||||||
| 本文の有無 | ||||||||||||
| 値 | 本文あり | |||||||||||