ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第15巻

Pre-Service Training of Elementary School Teachers in Burkina Faso

https://doi.org/10.24727/00029329
https://doi.org/10.24727/00029329
feb4e618-9484-43dd-8aa0-3614e9041110
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko15026.pdf ko15026.pdf (357.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-15
タイトル
タイトル Pre-Service Training of Elementary School Teachers in Burkina Faso
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pre-Service Training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Trainee-Teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary School
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Burkina Faso
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00029329
ID登録タイプ JaLC
著者 BONKOUNGOU, Martial

× BONKOUNGOU, Martial

en BONKOUNGOU, Martial

Search repository
OZAWA, Hiroaki

× OZAWA, Hiroaki

en OZAWA, Hiroaki

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Global Education Course, Graduate School, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Global Education Course, Graduate School, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This research is to start from the history of primary pre-service teacher training in Burkina Faso in order to give an updated reading of the system of pre-service teacher training for primary schools. We will examine a certain number of contents to provide a good understanding of this sub-sector of education. Thus, understanding the pre-service training of primary school teachers based on the training curriculum, the discovery of teaching programs, the training scenario for trainee teachers in INFPE (Institut National de Formation des Personnels de lʼEducation= National Institute for the Training of Education Personnel), the process of course scheduling during pre-service training, the organization of teaching and evaluation, the trainer pole with the condition of lecturers, the current situation of trainers and their certification background in the INFPE are some of the concerns that we intend to refl ect upon. Finally, we will have a look at the collaboration in pre-service training with the content of JICA (Japan International Cooperation Agency) interventions in pre-service training in Burkina Faso and the current challenges of the trainers at the INFPE.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 15, p. 205-217, 発行日 2022-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:31:02.495968
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

BONKOUNGOU, Martial, OZAWA, Hiroaki, 2022, Pre-Service Training of Elementary School Teachers in Burkina Faso: 鳴門教育大学教員教育国際協力センター, 205–217 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3