ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第39巻

教師と教職大学院が追求する教師能力の不一致

https://doi.org/10.24727/0002000324
https://doi.org/10.24727/0002000324
7ad73854-c301-42d0-a1e0-ebdcd6472557
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK39008.pdf KK39008.pdf (3.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-28
タイトル
タイトル 教師と教職大学院が追求する教師能力の不一致
言語 ja
タイトル
タイトル Discrepancies in Teacher Abilities Pursued by Teachers and Graduate Teacher Training Schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職大学院
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教科内容
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/0002000324
ID登録タイプ JaLC
著者 胸組, 虎胤

× 胸組, 虎胤

ja 胸組, 虎胤
鳴門教育大学

ja-Kana ムネグミ, トラタネ

en MUNEGUMI, Toratane

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Japanese graduate teacher training school(graduate school of teacher education)was founded in 2008. The curriculums have been changed many times for the fifteen years. However, it has been very diffucult for university teachers based on disciplines to gain the chances to prove themselves in the graduate teacher training school. Typical contents of the subjects have been desired for graduate teacher training school. The contents must be characterized as the fusion of theory and practice. In-service teachers and new teacher applicants have not always accorded with the curriculums. Using long span of time for the practice in actual schools might not have been effective. The curriculum matching to the wishes of graduate school students must be produced with basic subject contents.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 39, p. 96-110, 発行日 2024-03-18
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
言語 ja
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
言語 en
値 Education Sciences
本文の有無
言語 ja
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-25 08:46:34.002922
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

胸組, 虎胤, 2024, 教師と教職大学院が追求する教師能力の不一致: 鳴門教育大学, 96–110 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3