ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 人文・社会科学編
  5. 本文あり
  6. 第39巻

日本語学習者はスピーチスタイルをどう認識しているか : 日本滞在にともなう認識の変化についての事例研究

https://doi.org/10.24727/0002000364
https://doi.org/10.24727/0002000364
aa3c222c-cf9e-4409-9c15-af6196036962
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK39016.pdf KK39016.pdf (897 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-28
タイトル
タイトル 日本語学習者はスピーチスタイルをどう認識しているか : 日本滞在にともなう認識の変化についての事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル How do Japanese learners recognize speech style in Japanese? : A case study on the transformation of recognition with speech style over staying in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スピーチスタイル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 上級日本語学習者
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スタイルの認識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 気づき
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/0002000364
ID登録タイプ JaLC
著者 岡崎, 渉

× 岡崎, 渉

ja 岡崎, 渉
鳴門教育大学

ja-Kana オカザキ, ワタル

en OKAZAKI, Wataru

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study investigated Japanese language learners' recognition of speech style in Japanese as a case study. Data were collected from four Chinese advanced-level learners of Japanese, who recorded their recognition of speech style used by native speakers over the course of several months of living in Japan. The results indicated that all four learners recognized that the style they should use was uniformly determined depending on their hierarchical and close relationships with the other person, and that they wanted to use normal form more, but they were conscious of the norm. They all had a common dilemma regarding the use of polite form. Furthermore, the learners noticed that even when native speakers should have used polite form, there was a style shift to normal form, and they considered various associated reasons and effects. Since speech styles are used in a variety of ways even among native speakers, learners need to become aware of them in their daily lives and deepen their understanding accordingly. To consider classroom instruction that supports noticing and understanding of speech style, it would be effective to accumulate knowledge such as that from this study.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 39, p. 194-205, 発行日 2024-03-18
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
言語 ja
値 人文・社会科学編
出版物サブタイトル(別表記)
言語 en
値 Humans and Social Sciences
本文の有無
言語 ja
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-27 02:22:52.989998
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3