ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第9巻

Teachers' Understanding and Preparedness on Global Climate Change and Its Related Risks

https://doi.org/10.24727/00024809
https://doi.org/10.24727/00024809
1059c628-b0a7-4aad-865e-65cc212033cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko09006.pdf ko09006.pdf (661.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Teachers' Understanding and Preparedness on Global Climate Change and Its Related Risks
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher's understanding and preparedness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global climate change
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Related Risks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Survey
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Camarines Sur
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Philippines
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00024809
ID登録タイプ JaLC
著者 MIRANA, Vergel P.

× MIRANA, Vergel P.

en MIRANA, Vergel P.

Search repository
MIRANA, Ana E.

× MIRANA, Ana E.

en MIRANA, Ana E.

Search repository
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Philippines
所属
値 Central Bicol State University of Agriculture, Philippines
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Teachers' awareness and preparedness on environmental issues, such as climate change, are vital for the development of an understanding on a larger scale, especially when young children are considered. This study examines secondary science teachers' understanding of climate change in the global context and their preparedness on its related risks. A questionnaire survey adopted from Evaluation of PBS Teachers Line's Global Climate Change Education Professional Development and SEERISK project by the South East Europe Transnational Cooperation Programme was administered to test teachers' knowledge of the science of climate change, including causes and effects, evidence for global climate change and factors that are needed to mitigate and adapt to climate change. The survey also examines sense of safety and preparedness to natural hazards, source of information and communication. Findings indicated that teachers understand climate change. Yet, a very low 26.8% mean percentage score is observed for questions under consequences of human influence on climate change. Most teachers are not able to determine precisely whether they are fully prepared for natural disaster. Majority of them feel that they do not get enough information from official sources about the potential hazards and the ways to get prepared for them.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 9, p. 33-44, 発行日 2016-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:52:25.043933
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3