ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第21巻

南アフリカ中等理数科教員再訓練計画(MSSI)における授業研究の導入について : 2000-2001

https://doi.org/10.24727/00027623
https://doi.org/10.24727/00027623
f21b1cb8-e036-46f9-9d20-b4a20c55d644
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004120250.pdf KJ00004120250.pdf (525.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 南アフリカ中等理数科教員再訓練計画(MSSI)における授業研究の導入について : 2000-2001
言語 ja
タイトル
タイトル Introduction of Jyugyo Kenkyu (Lesson Study) in Mpumalanga Secondary Science Inititative (MSSI) : Analysis of Project Implementation in 2000-2001
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業研究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際教育協力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 南アフリカ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027623
ID登録タイプ JaLC
著者 小野, 由美子

× 小野, 由美子

ja 小野, 由美子

ja-Kana オノ, ユミコ

Search repository
近森, 憲助

× 近森, 憲助

ja 近森, 憲助

ja-Kana チカモリ, ケンスケ

Search repository
喜多, 雅一

× 喜多, 雅一

ja 喜多, 雅一

ja-Kana キタ, マサカズ

Search repository
小澤, 大成

× 小澤, 大成

ja 小澤, 大成

ja-Kana オザワ, ヒロアキ

Search repository
ONO, Yumiko

× ONO, Yumiko

en ONO, Yumiko

Search repository
CHIKAMORI, Kensuke

× CHIKAMORI, Kensuke

en CHIKAMORI, Kensuke

Search repository
KITA, Masakazu

× KITA, Masakazu

en KITA, Masakazu

Search repository
OZAWA, Hiroaki

× OZAWA, Hiroaki

en OZAWA, Hiroaki

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語系(国語)教育講座
所属
値 鳴門教育大学総合学習開発講座
所属
値 岡山大学教育学部
所属
値 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Okayama University
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Mpumalanga Secondary Science Initiative (MSSI) Phase 1 (1999-2002) intended to institutionalize the in-service training system through cascading workshop contents, with Curriculum Implementers (CIs) as change agents. More specifically, it aimed at introducing school-based lesson study in South African schools. Lesson Study is a mode of school based, lesson focused professional development which is most commonly practiced in Japanese elementary schools. Based on own observation and secondary analysis of the reports submitted by the short term experts dispatched by JICA to support MSSI, the authors examine he process of introduction and reception of the concept of lesson study in the project. In the analysis, we take the effects of political symbolism elaborated by Jansen on MSSI into consideration. Through this qualitative analytical work, we highlight how the project team practically and frequently adopted itself to the needs of stakeholders and the change of the context for effective and efficient project implementation in order to establish the in-service training system centered on lesson study.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 21, p. 151-161, 発行日 2006-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Educational Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:42:22.633379
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3