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正感情,コーピング,そして健康の関係におけるこれまでの研究知見とその考察 : 正感情とコーピングを操作介入因子とした健康増進介入の可能性
https://doi.org/10.24727/00027695
https://doi.org/10.24727/0002769500b7d276-3083-49f6-a58c-7c5b18800bef
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004865420.pdf (2.5 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-09-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 正感情,コーピング,そして健康の関係におけるこれまでの研究知見とその考察 : 正感情とコーピングを操作介入因子とした健康増進介入の可能性 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Previous findings and discussions on the relationships between positive affect, coping by "finding positive meaning," and health status : Considering the possibilities of positive affect and coping as manipulation factors in the intervention for health promotion | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 正感情 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コーピング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康増進介入 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | positive affect | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | coping by "finding positive meaning," | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | health status | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intervention for health promotion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24727/00027695 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
山崎, 勝之
× 山崎, 勝之× YAMASAKI, Katsuyuki |
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所属 | ||||||
値 | 鳴門教育大学人間形成講座 | |||||
所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Naruto University of Education | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Yamasaki and colleagues have investigated the relationships between positive affect (PA), coping by "finding positive meaning," and health status using self-report questionnaires in undergraduate and graduate students. Although an increasing number of studies have been conducted on these relationships in western countries, few other studies than Yamasaki et al.'s ones are found in Japan. Their studies consist of one cross-sectional, two prospective, and three intervention studies. These studies showed a few of inconsistent results because of their methodological differences. Taking into consideration that the intervention is the most powerful among the research methods they utilized for finding the causalities between the variables, the following findings were extracted from their studies as a conclusion: (1) the enhancement of coping by "finding positive meaning" increases PA; (2) the enhancement of PA does not increase this coping ; and (3) both PA and this coping lead to mental health promotion. Based on these findings, a self-control type of intervention method was developed in this article for future primary, secondary, and tertiary preventions. A number of limitations concerning Yamasaki et al.'s studies are discussed with future promising topics. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 23, p. 14-42, 発行日 2008-03-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(別表記) | ||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版物サブタイトル | ||||||
値 | 教育科学編 | |||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||
値 | Educational Sciences | |||||
本文の有無 | ||||||
値 | 本文あり |