WEKO3
-
RootNode
アイテム
The Critical Period Hypothesis and English Language Education: EFL at primary and middle schools in Japan
https://doi.org/10.24727/00028016
https://doi.org/10.24727/00028016101cee9a-2ea4-492f-9149-31b8239c3763
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Critical Period Hypothesis and English Language Education: EFL at primary and middle schools in Japan | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | English language education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | CPH | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | age | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00028016 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
喜多, 容子
× 喜多, 容子
× KITA, Yoko
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学言語系コース(英語) | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | English learning is considered an important priority in Japanese Education. The new Courses of Study encouraging English Activities and Education for elementary schools has just been released in 2017. In regards to successful language learners,age has long been considered a key factor. Many researchers have focused for a long time on age‐related studies in second language acquisition. This paper examines past research on the Critical Period Hypothesis (CPH) and discusses how English education has been conducted in Japanese schools. Finally, considering all the evidence of the EFL environment in Japan and the CPH, ideas that help EFL learners in Japan overcome the CPH and become successful learners will be presented. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 33, p. 309-316, 発行日 2018-02-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 人文・社会科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Humans and Social Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |