WEKO3
アイテム
STEM教育とSTEAM教育 : 歴史,定義,学問分野統合
https://doi.org/10.24727/00028103
https://doi.org/10.24727/00028103aed9eca9-8b66-44d2-9e2f-c9de8d43a215
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | STEM教育とSTEAM教育 : 歴史,定義,学問分野統合 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | STEM Education and STEAM Education : History, Definition, and Integration | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理科 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科横断 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STEM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STEAM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 芸術 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Science | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cross-curricular | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STEM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STEAM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Arts | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24727/00028103 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
胸組, 虎胤
× 胸組, 虎胤× MUNEGUMI, Toratane |
|||||
所属 | ||||||
値 | 鳴門教育大学自然系コース(理科) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) and STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) have been educational topics for more than ten years or so, but the contents, the definition and integrated styles of them are still controversial. This paper summarizes the past researches about the definition and history of STEM and STEAM as well as the integration of disciplines. Important three integration categories : context integration, content integration, integration level are extracted from the past researches. These three categories are supposed to be useful to analyze the quality and quantity of the integration of all disciplines. The difference between the terms: disciplinary, multidisciplinary, interdisciplinary, and transdisciplinary became clearer. The role of arts in the integration of disciplines must be clearer in the future. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 34, p. 58-72, 発行日 2019-03-11 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(別表記) | ||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版物サブタイトル | ||||||
値 | 教育科学編 | |||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||
値 | Education Sciences | |||||
本文の有無 | ||||||
値 | 本文あり |