ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第35巻

特別支援教育におけるライフキャリアの支援

https://doi.org/10.24727/00028558
https://doi.org/10.24727/00028558
322dcf25-3e94-4095-9aa6-16f4b8027149
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK35009.pdf KK35009.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-26
タイトル
タイトル 特別支援教育におけるライフキャリアの支援
言語 ja
タイトル
タイトル Life Career Education in Special Needs Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 キャリア教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ライフキャリア
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028558
ID登録タイプ JaLC
著者 大谷, 博俊

× 大谷, 博俊

ja 大谷, 博俊

ja-Kana オオタニ, ヒロトシ

Search repository
尾関, 美和

× 尾関, 美和

ja 尾関, 美和

ja-Kana オゼキ, ミワ

Search repository
井上, とも子

× 井上, とも子

ja 井上, とも子

ja-Kana イノウエ, トモコ

Search repository
佐藤, 長武

× 佐藤, 長武

ja 佐藤, 長武

ja-Kana サトウ, オサム

Search repository
高原, 光恵

× 高原, 光恵

ja 高原, 光恵

ja-Kana タカハラ, ミツエ

Search repository
伊藤, 弘道

× 伊藤, 弘道

ja 伊藤, 弘道

ja-Kana イトウ, ヒロミチ

Search repository
OTANI, Hirotoshi

× OTANI, Hirotoshi

en OTANI, Hirotoshi

Search repository
OZEKI, Miwa

× OZEKI, Miwa

en OZEKI, Miwa

Search repository
INOUE, Tomoko

× INOUE, Tomoko

en INOUE, Tomoko

Search repository
SATOU, Osamu

× SATOU, Osamu

en SATOU, Osamu

Search repository
TAKAHARA, Mitsue

× TAKAHARA, Mitsue

en TAKAHARA, Mitsue

Search repository
ITO, Hiromichi

× ITO, Hiromichi

en ITO, Hiromichi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学子ども発達支援コース(特別支援教育)
所属
値 鳴門教育大学子ども発達支援コース(特別支援教育)
所属
値 鳴門教育大学子ども発達支援コース(特別支援教育)
所属
値 鳴門教育大学附属特別支援学校
所属
値 鳴門教育大学子ども発達支援コース(特別支援教育)
所属
値 鳴門教育大学子ども発達支援コース(特別支援教育)
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 University Attached School for Special Needs Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we reviewed the history and relevant literature of career education and life career education. At the same time, we clarified the essential points of education by viewing and discussing guidance for children with intellectual disabilities, guidance for children with high-functioning developmental disabilities, and guidance at University Attached School for Special Needs Education for intellectual disabilities through the perspective of life career. The main results of our research are as follows. 1)Education and practices related to life career are undoubtedly progressing. In special needs education, it is vital to nurture career adaptability and life career resilience. 2)If teachers share the perspective of life career education, they can have a qualitative and quantitative influence on the relationships among children by setting up learning activities (meetings) that are open to participation of children of different grades and continuously guiding children with intellectual disabilities. 3)For young children with high-functioning developmental disabilities, life career development support from early childhood and the setting up of opportunities for young children to become aware of each other and act altruistically are particularly important. 4)In life career education for young students with intellectual disabilities or autism, the three concepts of "work, life, and leisure" are of importance. Further, by incorporating a systematic teaching model in education, the quality of lessons increases, leading to transformation in the children. 5)In life career education, it is necessary to expand on experiences helpful for choosing a fitting way of life in the future. For this purpose, for example, leisure ? especially the participation in recreation and sports ? is of importance. 6)It is important to educate and train teachers to provide adequate guidance based on the key concepts of career education and life career education in special needs education.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 35, p. 93-108, 発行日 2020-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:45:28.915451
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3