ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第36巻

グループ箱庭を用いた教育相談研修における教師の体験と気づき : 作品およびインタビューの分析から

https://doi.org/10.24727/00028968
https://doi.org/10.24727/00028968
189d85ba-c06f-415f-b452-3727a85682f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK36002.pdf KK36002.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-17
タイトル
タイトル グループ箱庭を用いた教育相談研修における教師の体験と気づき : 作品およびインタビューの分析から
言語 ja
タイトル
タイトル Experience and awareness of teachers in educational consultation training using Group Sandplay: consideration of works and interviews
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育相談
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グループ箱庭
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 体験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 気づき
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028968
ID登録タイプ JaLC
著者 久米, 禎子

× 久米, 禎子

ja 久米, 禎子

ja-Kana クメ, ケイコ

Search repository
KUME, Teiko

× KUME, Teiko

en KUME, Teiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学心理臨床コース(臨床心理学)
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This research considered the effect of educational consultation training using Group Sandplay on teachers. In this research, 6 teachers participated the training group and they practiced Group Sandplay 4 times for 7 months. In the process of Group Sandplay, each member had gradually become able to act like herself. And in the interview after the training group, they told that they felt various things about others and themselves from the experience and got deeper awareness of themselves through the Group Sandplay. By sharing experiences over time and showing inner world little by little to each other, they could build a relationship of trust and had a sense of unity, which seemed to have helped bring about these changes. These results suggest that Group Sandplay could promote teacher's self-understanding and understanding of others. Therefore, it can be inferred that the training using Group Sandplay has a certain effect on improving the ability of educational counseling of teachers.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 36, p. 11-23, 発行日 2021-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:37:35.324596
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3