WEKO3
-
RootNode
アイテム
グループ箱庭を用いた教育相談研修における教師の体験と気づき : 作品およびインタビューの分析から
https://doi.org/10.24727/00028968
https://doi.org/10.24727/00028968189d85ba-c06f-415f-b452-3727a85682f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KK36002.pdf (3.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グループ箱庭を用いた教育相談研修における教師の体験と気づき : 作品およびインタビューの分析から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Experience and awareness of teachers in educational consultation training using Group Sandplay: consideration of works and interviews | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育相談 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員研修 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループ箱庭 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体験 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 気づき | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24727/00028968 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
久米, 禎子
× 久米, 禎子× KUME, Teiko |
|||||
所属 | ||||||
値 | 鳴門教育大学心理臨床コース(臨床心理学) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This research considered the effect of educational consultation training using Group Sandplay on teachers. In this research, 6 teachers participated the training group and they practiced Group Sandplay 4 times for 7 months. In the process of Group Sandplay, each member had gradually become able to act like herself. And in the interview after the training group, they told that they felt various things about others and themselves from the experience and got deeper awareness of themselves through the Group Sandplay. By sharing experiences over time and showing inner world little by little to each other, they could build a relationship of trust and had a sense of unity, which seemed to have helped bring about these changes. These results suggest that Group Sandplay could promote teacher's self-understanding and understanding of others. Therefore, it can be inferred that the training using Group Sandplay has a certain effect on improving the ability of educational counseling of teachers. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 36, p. 11-23, 発行日 2021-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(別表記) | ||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版物サブタイトル | ||||||
値 | 教育科学編 | |||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||
値 | Education Sciences | |||||
本文の有無 | ||||||
値 | 本文あり |