WEKO3
-
RootNode
アイテム
ゲームスタッツから繙くラグビーワールドカップ2019
https://doi.org/10.24727/00028992
https://doi.org/10.24727/0002899204f3c8d4-34ca-4705-8fd7-e289bf2d337e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-17 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | ゲームスタッツから繙くラグビーワールドカップ2019 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Analyze Rugby World Cup 2019 through Game Stats | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ラグビーワールドカップ2019 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ゲームスタッツ | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 世界ランキング | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00028992 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
田中, 弘之
× 田中, 弘之
× 林, 岳洋
× TANAKA, Hiroyuki
× HAYASHI, Takahiro
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学大学院芸術・体育系教科実践高度化コース(保健体育) | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学大学院修士課程現代教育課題総合コース | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Advanced Practice of School Education(School Subjects Education), Naruto University of Education | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Basic Human Science for Integrated Studies, Naruto University of Education Graduate School of Education | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | Using various Game Stats, we analyzed the factors of some teams'getting advanced to the final tournament in RWC 2019, and obtained the following learning. 1) Significantly positive and high correlation was found between the overall ranking based on the ranking scores calculated by all items of Game Stats and the world ranking, and the contribution rate was as high as 86%. 2) The teams that advanced to the final tournament had significantly higher values in the following categories: the number of Tries, Conversion Goals, Penalty Goals, Ball Carry, Gain Meter Distance, Clean Breaks, Defense Breakthroughs, Tackle Win Rate, and Lineout Success Rate. 3) No significant correlation was found between the advancement to the final tournament and the Scrum Win Rate, Rack Win Rate, number of Off-Road Passes or number of In-Play Kicks. From the above results, it was suggested that strengthening the offense power including the Lineout Success Rate is an important challenge. Defensive power is also important according to the tendency of Tackle Win Rate, but setting aside kicking, it is essential to carry the ball in order to get Try and Gain Meter is important to reach the in-goal therefore, players need to break through the defense line and Clean Breaks most useful for that getting Try. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 36, p. 349-356, 発行日 2021-03-10 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
値 | 生活・健康編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
値 | Health and Living Sciences | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |