WEKO3
-
RootNode
アイテム
箱庭を活用した教育相談研修における体験過程の検討 : 個人およびグループでの箱庭制作体験に着目して
https://doi.org/10.24727/00029366
https://doi.org/10.24727/00029366d00a0ae9-2e10-41f8-88b4-c33a0b6c4442
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 箱庭を活用した教育相談研修における体験過程の検討 : 個人およびグループでの箱庭制作体験に着目して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Examination of the experience process in educational consultation training using Sandplay | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育相談研修 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 箱庭 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 体験過程 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自己理解 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 他者理解 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00029366 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
久米, 禎子
× 久米, 禎子
× KUME, Teiko
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学心理臨床コース(臨床心理学) | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This research considered the effect of educational consultation training using Sandplay on teachers. 13 teachers participated the training group and they practiced individual Sandplay and Group Sandplay. And of 4 cases' experience processes were examined in this paper. At first, teachers were more concerned about other people's intentions, harmony with others, and what they looked like, rather than putting what they wanted to put. However, every participant was gradually able to put what they wanted to put, faithfully to their senses, without worrying about the eyes of others. One of the factors that caused these changes was that they were accepted by other members. The other was that they were able to be playful in the Sandplay. In a trusting relationship with others, participants had become feel free to express themselves and able to see themselves and others from a different perspective. It was considered that this contributed to improving the educational counseling ability of the participants. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 37, p. 18-29, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |