WEKO3
-
RootNode
アイテム
音楽科教育におけるKJ 法の援用方法に関する実践的研究 : 「言葉」がもつリズムに着目した創作活動を中心として
https://doi.org/10.24727/00027938
https://doi.org/10.24727/000279386549b094-fae0-4d34-ba97-9ac9a5478be0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 音楽科教育におけるKJ 法の援用方法に関する実践的研究 : 「言葉」がもつリズムに着目した創作活動を中心として | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Practical Investigation into Using the K-J Method in Music Education : Using Words as Themes to Promote Creative Activity | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | KJ法 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 創作活動 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | リズム | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | K-J method | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | creative activity | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | rhythm | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027938 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
西園, 芳信
× 西園, 芳信
× 齊藤, 淳子
× NISHIZONO, Yoshinobu
× SAITO, Junko
|
|||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学理事・副学長 | |||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||
値 | 北海道釧路町立富原中学校 | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Tomihara Junior High School of Kushiro Town, Hokkaido | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this investigation was to apply the K-J method to groups consisting of individuals both musically−minded and not, by encouraging dialogue based on a single theme through which all individuals can relate, thereby increasing their collective creative activity. The first study was conducted in March 2009 with JHS Grade 2 students using the theme “Dreams”. The second study was in March 2011 with first grade students using the theme “School”. Applying the K-J method from the viewpoint of creative input, it was clear that both musical students and non−musical students co−operated well to perform the project and to develop the subject matter. Therefore, I would like to consider the positive effects of the K-J method on groups consisting of musically−minded and non −musically−minded subjects, and how those effects work in these groups. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 31, p. 284-292, 発行日 2016-03-11 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
値 | 芸術編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
値 | Arts | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
西園, 芳信, 齊藤, 淳子, NISHIZONO, Yoshinobu, SAITO, Junko, 2016, 音楽科教育におけるKJ 法の援用方法に関する実践的研究 : 「言葉」がもつリズムに着目した創作活動を中心として: 鳴門教育大学, 284–292 p.
Loading...