ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第32巻

心理臨床家の養成における「型」の意義についての再考 : 『異文化』としての精神医学の知識の習得をめぐって

https://doi.org/10.24727/00027954
https://doi.org/10.24727/00027954
806eafee-cccc-4100-af0b-c64cdc0abaee
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK32004.pdf KK32004.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 心理臨床家の養成における「型」の意義についての再考 : 『異文化』としての精神医学の知識の習得をめぐって
言語 ja
タイトル
タイトル Reconsideration for the meaning of "pattern" in training course of clinical psychologists : Regarding psychiatric knowledge acquisition as cross−cultural interface
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 精神医学と臨床心理学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スキーマ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 先行オーガナイザー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 診断
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フォーミュレーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychiatry and clinical psychology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 schema
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 advance organizer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 diagnosis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 formulation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027954
ID登録タイプ JaLC
著者 今田, 雄三

× 今田, 雄三

ja 今田, 雄三

ja-Kana イマダ, ユウゾウ

Search repository
IMADA, Yuzo

× IMADA, Yuzo

en IMADA, Yuzo

Search repository
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, the author focused on some difficulties in clinical psychologists' training course, notably on an issue of psychiatric knowledge acquisition as cross−cultural interface, and discussed improvement method with reference to the understanding and attempt of learning process in the standpoint of cognitive psychology. In clinical practice, the basic ability of sentence comprehension is necessary in understanding clients' psychological problems. The schema, a systematic knowledge of social experiences in human feelings and relationships notably plays a considerable role. Furthermore, the author pointed out that various methodologies such as psychiatric diagnosis, psychological assessment and formulation are comparable to "a schema for understanding minds", and that learners should become more aware of their own schema−forming process.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 32, p. 93-106, 発行日 2017-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:37:57.159252
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

今田, 雄三, IMADA, Yuzo, n.d., 心理臨床家の養成における「型」の意義についての再考 : 『異文化』としての精神医学の知識の習得をめぐって: 鳴門教育大学, 93–106 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3