ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第35巻

教科内容学から見た教科の学修内容と学修過程:理科との関連も含め

https://doi.org/10.24727/00028555
https://doi.org/10.24727/00028555
f97c866b-84df-4c53-8a47-e8ac32d77162
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK35006.pdf KK35006.pdf (5.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-26
タイトル
タイトル 教科内容学から見た教科の学修内容と学修過程:理科との関連も含め
言語 ja
タイトル
タイトル Learning Contents and Processes Considered from Studies of School Subject Content Education: Associated with Natural Science (Rika)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教科内容学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学修内容
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学修過程
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028555
ID登録タイプ JaLC
著者 胸組, 虎胤

× 胸組, 虎胤

ja 胸組, 虎胤

ja-Kana ムネグミ, トラタネ

Search repository
MUNEGUMI, Toratane

× MUNEGUMI, Toratane

en MUNEGUMI, Toratane

Search repository
所属
値 鳴門教育大学自然・生活系教科実践高度化コース(理科)
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Learning contents and processes of natural science education were compared with those of other subjects. Studies of School Subject Content Education called "Kyoka Naiyou-Gaku" was identified as a discipline different from the both Subject Education called "Kyoka Kyoiku-Gaku" and Original Disciplines called "Kyoka Senmon." Studies of School Subject Content Education can include interdisciplinary study approaches from, across, or to "Kyoka Naiyou-Gaku," since these three disciplines are highly interdisciplinary. The subject parts composing their total form were analyzed from the view point of learning process to reveal the five parts: object, logic, experience, linking, and value-creation. The traditionary approaches to School Subject Content were also discussed to explain that each part of a subject can be applied to one of the parts of the subject process model. The approaches of "Kyoka Naiyo-Gaku" up to this point were considered and those were specialized as "Analysis" of subject contents involved with original disciplines or along the way of learning process. There may be two kinds of next approaches of "Kyoka Naiyo-Gaku." The next analytical approaches of them may be involved in the relation with multiple subjects and in the relation with the parts of subjects during collaboration among learners. Adding the process approaches to the two analytical approaches may be characterized as 3 D analysis. Another approach is Synthesis approach. If many kinds of subjects had been almost analyzed as the total form composed of parts, the new subjects for many purposes may be synthesized with already identified parts of many subjects.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 35, p. 60-73, 発行日 2020-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:45:25.487663
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

胸組, 虎胤, MUNEGUMI, Toratane, 2020, 教科内容学から見た教科の学修内容と学修過程:理科との関連も含め: 鳴門教育大学, 60–73 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3