ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第35巻

多感覚を用いた教育実践における定性データから定量データへの変換の試み

https://doi.org/10.24727/00028944
https://doi.org/10.24727/00028944
9dc8ab7d-52d4-48bc-972c-a785e27100de
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga35010.pdf ga35010.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-03
タイトル
タイトル 多感覚を用いた教育実践における定性データから定量データへの変換の試み
言語 ja
タイトル
タイトル An attempt of quantitative analysis of qualitative data obtained from multisensory educational practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多感覚
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 定性データ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 定量データ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 相互交渉
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multisensory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative data
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 quantitative data
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028944
ID登録タイプ JaLC
著者 藤澤, 憲

× 藤澤, 憲

ja 藤澤, 憲

ja-Kana フジサワ, ケン

Search repository
田中, 淳一

× 田中, 淳一

ja 田中, 淳一

ja-Kana タナカ, ジュンイチ

Search repository
高橋, 眞琴

× 高橋, 眞琴

ja 高橋, 眞琴

ja-Kana タカハシ, マコト

Search repository
FUJISAWA, Ken

× FUJISAWA, Ken

en FUJISAWA, Ken

Search repository
TANAKA, Junichi

× TANAKA, Junichi

en TANAKA, Junichi

Search repository
TAKAHASHI, Makoto

× TAKAHASHI, Makoto

en TAKAHASHI, Makoto

Search repository
所属
値 兵庫教育大学連合学校教育学研究科(鳴門教育大学)
所属
値 兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科(鳴門教育大学)
所属
値 兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科(鳴門教育大学)
所属(英)
言語 en
値 The Joint Graduate School(Ph.D.Program)in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education (Naruto University Education)
所属(英)
言語 en
値 The Joint Graduate School(Ph.D.Program)in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education (Naruto University Education)
所属(英)
言語 en
値 The Joint Graduate School(Ph.D.Program)in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education (Naruto University Education)
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,多感覚を用いた教育実践の際に,動画記録を用いて,児童・生徒と教員との相互交渉といった定性データを定量データへと変換する試みについて紹介し,手法の有効性や課題について検討することを目的とした。定性データと定量データを可視化することにより,児童・生徒と教員との相互交渉時の状況理解が進み,教育実践における省察に用いることができる可能性を提示した。今後の課題として,教育実践現場での活用事例とその検証が必要であると考えられる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 To clarify more precisely the effect of multisensory teaching method on interactions between students and teachers, it might be necessary to analyze both qualitative and quantitative data obtained from some circumstances, such as their conversation, several behaviors, et al. In this study, moving video recordings of the situation of students and teachers in the multisensory educational practice were done, and the recording data were made an attempt to convert from qualitative to quantitative. The present results show that the analysis combined qualitative with quantitative data promote a better understanding of the situation at the time of mutual negotiation between students and teachers. Our data further provide the possibility that the analysis may serve to consider the effectiveness and improvement in the educational practice.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 35, p. 75-80, 発行日 2021-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:30:24.643117
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

藤澤, 憲, 田中, 淳一, 高橋, 眞琴, FUJISAWA, Ken, TANAKA, Junichi, TAKAHASHI, Makoto, n.d., 多感覚を用いた教育実践における定性データから定量データへの変換の試み: 鳴門教育大学地域連携センター, 75–80 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3