ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第36巻

ライフキャリアを育む教育プログラムのための論点整理 : 自閉スペクトラム症のある児童生徒に視点をあてて

https://doi.org/10.24727/00029351
https://doi.org/10.24727/00029351
6a98d38f-100c-4275-a13b-15e5bdd94785
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga36014.pdf ga36014.pdf (681.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-17
タイトル
タイトル ライフキャリアを育む教育プログラムのための論点整理 : 自閉スペクトラム症のある児童生徒に視点をあてて
言語 ja
タイトル
タイトル Discussion points for educational programs that foster lifelong careers : With a focus on students with autism spectrum disorder
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自閉スペクトラム症
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 児童生徒
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ライフキャリア
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 発達支援
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育プログラム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Autism spectrum disorder
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lifelong career
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Developmental support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Educational program
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00029351
ID登録タイプ JaLC
著者 大谷, 博俊

× 大谷, 博俊

ja 大谷, 博俊

ja-Kana オオタニ, ヒロトシ

Search repository
OTANI, Hirotoshi

× OTANI, Hirotoshi

en OTANI, Hirotoshi

Search repository
所属
値 鳴門教育大学大学院学校教育研究科(特別支援教育)
所属(英)
言語 en
値 Department of Special Needs Education, Graduate School of Education, Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,自閉スペクトラム症のある児童生徒に対するキャリア教育の論点を整理すると共に,ライフキャリア発達を支援する教育プログラム作成への示唆を得ることを目的としている。研究論議では「キャリアという言葉のイメージ」,「現在と将来をつなぐ教育」,「人生の役割への疑問」,「環境的に補うという発想」,「将来の可能性を行動レベルでとらえる」,「能力・態度内容をかみ砕く」,「他者と関わる過程で判定される自己」,「自己認識を把握する」などが,キャリア教育の論点として挙げられた。また,これらの分析を通して,ライフキャリア発達を支援する教育プログラムに関する複数の示唆を得ることができた。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to investigate the issues of career education in students with autism spectrum disorder with the aim of providing suggestions for the creation of educational programs that support lifelong career development. The research identified the following points regarding career education: “the meaning of the word career”, “education that connects the present and the future”, “questioning the role of life”, “the concept of a supportive environment”, “capturing future possibilities at a behavioral level”, “simplification of the studentʼs capabilities and attitudes”, “self-recognition of the process of interacting with other people” and “grasping self-awareness”. Based on the results of these analyses, we were able to make several suggestions on educational programs that support lifelong career development.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 36, p. 123-128, 発行日 2022-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:29:59.267057
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3