WEKO3
-
RootNode
アイテム
「手書き」と「タイピング書字」に伴う認知と思考を考慮した教育についての一考察
https://doi.org/10.24727/0002000361
https://doi.org/10.24727/000200036183c5493a-43a2-411f-a5e2-607b786581e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-28 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 「手書き」と「タイピング書字」に伴う認知と思考を考慮した教育についての一考察 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | One consideration about the Education Considering the Cognition and Thinking accompanied with Handwriting or Typing | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 手書き | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | タイピング書字 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 思考力 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 創造力 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 書くことの教育 | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/0002000361 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
皆川, 直凡
× 皆川, 直凡
× 竹口, 幸志
|
|||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | In this paper, we believed that it was meaningful to review the merits of handwriting and consider how to divide the roles with typing required in the information society. Therefore, we read previous studies carefully and discussed with the aim of looking again the merits of handwriting and exploring the ideal form of education that takes into account the cognition and thinking accompanied with handwriting or typing writing. Finally, we considered the practice of teaching that makes use of the advantages of handwriting and typing, and looked at how to proceed in the future. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 39, p. 155-165, 発行日 2024-03-18 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
値 | 本文あり |