ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 人文・社会科学編
  5. 本文あり
  6. 第24巻

乳幼児との情動調律による感受性訓練の効果 : 心理療法家を目指す大学院生を対象に

https://doi.org/10.24727/00027730
https://doi.org/10.24727/00027730
0c65de45-f922-463b-8e40-21982c639f4e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005225719.pdf KJ00005225719.pdf (630.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 乳幼児との情動調律による感受性訓練の効果 : 心理療法家を目指す大学院生を対象に
言語 ja
タイトル
タイトル The effectiveness of sensitivity training focusing on emotional attunement to infants and children : for graduate students of clinical psychology
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00027730
ID登録タイプ JaLC
著者 葛西, 真記子

× 葛西, 真記子

ja 葛西, 真記子

ja-Kana カサイ, マキコ

Search repository
中津, 郁子

× 中津, 郁子

ja 中津, 郁子

ja-Kana ナカツ, イクコ

Search repository
末内, 佳代

× 末内, 佳代

ja 末内, 佳代

ja-Kana スエウチ, カヨ

Search repository
久米, 禎子

× 久米, 禎子

ja 久米, 禎子

ja-Kana クメ, テイコ

Search repository
粟飯原, 良造

× 粟飯原, 良造

ja 粟飯原, 良造

ja-Kana アイハラ, リョウゾウ

Search repository
山下, 一夫

× 山下, 一夫

ja 山下, 一夫

ja-Kana ヤマシタ, カズオ

Search repository
塩路, 晶子

× 塩路, 晶子

ja 塩路, 晶子

ja-Kana シオジ, アキコ

Search repository
KASAI, Makiko

× KASAI, Makiko

en KASAI, Makiko

Search repository
NAKATSU, Ikuko

× NAKATSU, Ikuko

en NAKATSU, Ikuko

Search repository
SUEUCHI, Kayo

× SUEUCHI, Kayo

en SUEUCHI, Kayo

Search repository
KUME, Teiko

× KUME, Teiko

en KUME, Teiko

Search repository
AIHARA, Ryozo

× AIHARA, Ryozo

en AIHARA, Ryozo

Search repository
YAMASHITA, Kazuo

× YAMASHITA, Kazuo

en YAMASHITA, Kazuo

Search repository
SHIOJI, Akiko

× SHIOJI, Akiko

en SHIOJI, Akiko

Search repository
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 鳴門教育大学学校臨床実践コース
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 鳴門教育大学臨床心理士養成コース
所属
値 鳴門教育大学幼年発達支援コース
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Practice of School Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Training and Practice in Clinical Psychology, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Early Childhood Education, Care and Welfare, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Training institutes, including graduate schools for clinical psychology have been producing qualified and skilled clinical psychologists in society. In order to become good clinical psychologists, the candidates need to have not only knowledge and skills in the subject area but should also have personal characteristics such as sensitivity, empathy, and introspection. In this study a sensitivity training program, which focused on emotional attunement to infants and children, was developed and its effectiveness was investigated using three questionnaires : the perceived coding ability scale, the interpersonal sensitivity measure, and the non-verbal sensitivity scale. Out of 60 graduate students, 18 participated in this program once a week at a nursery school for a period of 5 months. The results showed that the scores of the perceived coding ability scale were significantly increased for students who participated in this program but there was no difference in the scores of the other two scales. The results also showed that there were significant differences between the scores of students who participated in the program and those who did not, with respect to the perceived coding ability and interpersonal sensitivity scales. Students who participated in this program showed higher sensitivity scores even before participating in this program. Therefore, we concluded that the program needs to focus more on emotional attunement and the selection process must change such that all students participate in this program.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 24, p. 130-141, 発行日 2009-03-03
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 人文・社会科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Humans and Social Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:36:26.564963
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3