WEKO3
-
RootNode
アイテム
体験的な学習を踏まえた人権感覚の育成 : 「主権者意識を高める教育の充実のための出前授業」を事例に
https://doi.org/10.24727/00028557
https://doi.org/10.24727/00028557289ba505-1817-4494-88c7-3c7d17af0029
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KK35008.pdf (885.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 体験的な学習を踏まえた人権感覚の育成 : 「主権者意識を高める教育の充実のための出前授業」を事例に | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developing Sensitivity to Human Rights Based on Experiential Learning: A Case Study of Lesson for Increasing Sovereign Consciousness | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 体験的な学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人権感覚 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人権教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24727/00028557 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
井上, 奈穂
× 井上, 奈穂× INOUE, Naho |
|||||
所属 | ||||||
値 | 鳴門教育大学言語・社会系教科実践高度化コース(社会) | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper was to clarify an effective learning method for fostering sensitivity to human rights. This study focused on experiential learning for students in junior high school. We analyzed data using the experiential learning cycle that involves experiencing, reflecting, generalizing, and applying found in Compass by the Council of Europe. The research proceeded as follows. First, the practice that incorporated experiential learning was examined to determine its effectivity. Second, the students' outcomes in that practice were analyzed and clarified. It was concluded that students can learn about human rights by engaging in the four stages of the experiential learning cycle. Experiential learning is not merely an experience but a structure that is conscious of a deeper awareness of essential understanding. In addition, it is important to have a deep relationship so as to develop sensitivity to human rights. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 35, p. 81-92, 発行日 2020-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(別表記) | ||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版物サブタイトル | ||||||
値 | 教育科学編 | |||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||
値 | Education Sciences | |||||
本文の有無 | ||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
井上, 奈穂, INOUE, Naho, 2020, 体験的な学習を踏まえた人権感覚の育成 : 「主権者意識を高める教育の充実のための出前授業」を事例に: 鳴門教育大学, 81–92 p.
Loading...