ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学研究紀要
  4. 教育科学編
  5. 本文あり
  6. 第35巻

体験的な学習を踏まえた人権感覚の育成 : 「主権者意識を高める教育の充実のための出前授業」を事例に

https://doi.org/10.24727/00028557
https://doi.org/10.24727/00028557
289ba505-1817-4494-88c7-3c7d17af0029
名前 / ファイル ライセンス アクション
KK35008.pdf KK35008.pdf (885.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-26
タイトル
タイトル 体験的な学習を踏まえた人権感覚の育成 : 「主権者意識を高める教育の充実のための出前授業」を事例に
言語 ja
タイトル
タイトル Developing Sensitivity to Human Rights Based on Experiential Learning: A Case Study of Lesson for Increasing Sovereign Consciousness
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 体験的な学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人権感覚
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人権教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028557
ID登録タイプ JaLC
著者 井上, 奈穂

× 井上, 奈穂

ja 井上, 奈穂

ja-Kana イノウエ, ナホ

Search repository
INOUE, Naho

× INOUE, Naho

en INOUE, Naho

Search repository
所属
値 鳴門教育大学言語・社会系教科実践高度化コース(社会)
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper was to clarify an effective learning method for fostering sensitivity to human rights. This study focused on experiential learning for students in junior high school. We analyzed data using the experiential learning cycle that involves experiencing, reflecting, generalizing, and applying found in Compass by the Council of Europe. The research proceeded as follows. First, the practice that incorporated experiential learning was examined to determine its effectivity. Second, the students' outcomes in that practice were analyzed and clarified. It was concluded that students can learn about human rights by engaging in the four stages of the experiential learning cycle. Experiential learning is not merely an experience but a structure that is conscious of a deeper awareness of essential understanding. In addition, it is important to have a deep relationship so as to develop sensitivity to human rights.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学研究紀要
en : Research bulletin of Naruto University of Education

巻 35, p. 81-92, 発行日 2020-03-10
出版者
出版者 鳴門教育大学
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1880-7194
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12124651
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版物サブタイトル
値 教育科学編
出版物サブタイトル(別表記)
値 Education Sciences
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:45:27.464326
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3