ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学国際教育協力研究
  4. 本文あり
  5. 第15巻

The Potential of the Global Lesson Study as PDCA+E : Verification through a Case Study in Mathematics

https://doi.org/10.24727/00029336
https://doi.org/10.24727/00029336
1149d0f5-6063-442f-a466-0936358a95b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
ko15024.pdf ko15024 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-15
タイトル
タイトル The Potential of the Global Lesson Study as PDCA+E : Verification through a Case Study in Mathematics
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global Lesson Study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 PDCA Cycle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Extension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mathematics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00029336
ID登録タイプ JaLC
著者 SAKAI, Takeshi

× SAKAI, Takeshi

en SAKAI, Takeshi

Search repository
AKAI, Hideyuki

× AKAI, Hideyuki

en AKAI, Hideyuki

Search repository
TAMURA, Kazuyuki

× TAMURA, Kazuyuki

en TAMURA, Kazuyuki

Search repository
ISHIZAKA, Hiroki

× ISHIZAKA, Hiroki

en ISHIZAKA, Hiroki

Search repository
OZAWA, Hiroaki

× OZAWA, Hiroaki

en OZAWA, Hiroaki

Search repository
所属(英)
言語 en
値 Department of Human development Education, Kyoto Women's University
所属(英)
言語 en
値 Department of Humanities, Kyushu Lutheran College
所属(英)
言語 en
値 Course of Basic Human Science for Integrated Studies, Graduate School, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Global Education Course, Graduate School, Naruto University of Education
所属(英)
言語 en
値 Global Education Course, Graduate School, Naruto University of Education
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, based on the Global Lesson Study (GLS) program, an mathematics lesson study was conducted between teachers in Japan and Singapore, with Japan as the host school. In the process of the GLS, it was confi rmed that the GLS functions as a Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle and that it is eff ective to implement the GLS in a two-year cycle when it is implemented among in-service teachers. As an “Extension”, we proposed the following two points: (1) the possibility of action research by combining survey research and classroom practice, and (2) the possibility of a “GLS package” in the context of international educational cooperation.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学国際教育協力研究
en : NUE Journal of International Educational Cooperation

巻 15, p. 189-198, 発行日 2022-02-01
出版者
出版者 鳴門教育大学教員教育国際協力センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0799
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12234503
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Study Note
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:30:23.889151
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3