ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. アイテムタイプ一覧
  3. 紀要論文
  1. 鳴門教育大学機関リポジトリ
  2. 紀要一覧
  3. 鳴門教育大学学校教育研究紀要
  4. 本文あり
  5. 第33巻

教師の精神的健康の現状と課題について : 自己心理学的視座からの考察

https://doi.org/10.24727/00028091
https://doi.org/10.24727/00028091
a94a3673-273a-4b8c-a2d9-eb794daafa8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
ga33016.pdf ga33016.pdf (485.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-18
タイトル
タイトル 教師の精神的健康の現状と課題について : 自己心理学的視座からの考察
言語 ja
タイトル
タイトル Current Situation of and the Problems in Teachers' Mental Health : From the Perspective of Self Psychology Theoy
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 精神的健康
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己心理学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mental health
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self Psychology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24727/00028091
ID登録タイプ JaLC
著者 森下, 左知子

× 森下, 左知子

ja 森下, 左知子

ja-Kana モリシタ, サチコ

Search repository
葛西, 真記子

× 葛西, 真記子

ja 葛西, 真記子

ja-Kana カサイ, マキコ

Search repository
MORISHITA, Sachiko

× MORISHITA, Sachiko

en MORISHITA, Sachiko

Search repository
KASAI, Makiko

× KASAI, Makiko

en KASAI, Makiko

Search repository
所属
値 兵庫教育大学連合学校教育学研究科
所属
値 鳴門教育大学
所属(英)
言語 en
値 Doctoral program student of the Joint Graduate School in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education
所属(英)
言語 en
値 Naruto University of Education
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 日本の教師の精神的健康はここ数年の間,悪化している(文部科学省,2017)。本研究では,教師の精神的健康の悪化の予防や,対策に関する先行研究をとりあげ,概観する。併せて,教師の職業特性や教師文化を踏まえた上で,教師が精神的健康を維持・促進するための他者とのかかわりのあり方について,より実際的な支援を提供する自己-自己対象体験の質を明細に捉える自己心理学(Kohut,1971/1977)の有用性を論じた。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It has been reported that the mental and psychological health of Japanese school teachers has deteriorated in the past several years (MEXT, 2017). The present article reviewed the current research on teachers' mental health prevention and countermeasures against mental health deterioration. Based on the self-selfobject experiences of teachers from the perspective of self psychology theory (Kohut, 1971, 1977), we discuss ways to provide more practical support for school teachers and to maintain and promote teachers' mental health, according to the professional characteristics and the culture of school teachers.
言語 en
書誌情報 ja : 鳴門教育大学学校教育研究紀要
en : Bulletin of Center for Collaboration in Community Naruto University of Education

巻 33, p. 131-140, 発行日 2019-02
出版者
出版者 鳴門教育大学地域連携センター
言語 ja
出版者(別表記)
出版者 Center for Collaboration in Community, Naruto University of Education
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-6864
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1212544X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original Paper
本文の有無
値 本文あり
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:28:54.018581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

森下, 左知子, 葛西, 真記子, MORISHITA, Sachiko, KASAI, Makiko, 2019, 教師の精神的健康の現状と課題について : 自己心理学的視座からの考察: 鳴門教育大学地域連携センター, 131–140 p.

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3